2021-09-28 06:50Pressmeddelande

Alexander Pärleros Framgångsakademin i stort samarbete med Benify - blir första tjänsten för kompetensutveckling på plattformen

Pressbild: Alexander Pärleros Foto: Karl NordlundPressbild: Alexander Pärleros Foto: Karl Nordlund

Benify har företag med totalt drygt en miljon medarbetare i hela landet anslutna till sin tjänst. Via ett samarbete med Framgångsakademin lanserar de nu sitt första erbjudande om kompetensutveckling. Det gör att arbetsgivare som erbjuder Benify för sina medarbetare kan finansiera Framgångsakademin för sina medarbetare.

– Vi är otroligt glada och stolta över att finnas med i Benify som är utan tvekan en av världens främsta plattformar där dom når en stor del av svenska befolkningen. Vi kommer att samarbeta tätt och utveckla samarbetet på fler sätt under året, säger Alexander Pärleros, grundare av Framgångsakademin

Genom samarbetet blir Framgångsakademin det första erbjudandet om kompetensutveckling hos Benify. Benify ser en stor efterfrågan på olika typer av kompetensutvecklingstjänster bland sina kunder. Många av dem vill ge sina medarbetare möjligheten att utvecklas inom bland annat sälj och kommunikation, men kanske framförallt inom personlig utveckling och hälsa. Via samarbetet med Framgångsakademin kan detta nu erbjudas till Benifys kunder och deras medarbetare till ett förmånligt pris. Eftersom Framgångsakademin erbjuder ett brett sortiment av kurser finns det något för alla.

Via samarbetet erbjuds Benifys användare ett förmånligt pris på Framgångsakademin via Benifys plattform. Nu kommer arbetsgivare som erbjuder sina medarbetare livsstilsförmåner även erbjuda Framgångsakademin till sin personal. Det innebär att drygt en miljon användare i Sverige kan få tillgång till tjänsten via samarbetet.

– Jag är otroligt glad över att Benifys användare erbjuds möjligheten att frigöra sin fulla potential till ett förmånligt pris via vår plattform. Framgångsakademin är en komplett tjänst som stärker vår produkt något enormt. Ur ett arbetsgivarperspektiv är det viktigt att man lägger resurser på sin personal. Det är nämligen viktigt för att både engagera och behålla sina medarbetare. Jag tror verkligen att Framgångsakademin kan fylla eventuella kunskapsluckor på ett effektivt sätt utan att behöva rekrytera ny eller mer personal vilket skapar incitament för att man som arbetsgivare kanske även överväger att sponsra sina medarbetare med denna typ av förmån. I annat fall bekostas förmånen via medarbetarens nettolön. Vårt samarbete är bara i startskedet och jag ser fram emot att kunna utveckla samarbetet vidare tillsammans med Alexander Pärleros, säger Nathalie Eliasson på Benify.

Framgångsakademin grundades hösten 2020 av Alexander Warg-Pärleros. Han växte upp i en tuff familjesituation, utan förebilder och kämpade med dyslexi i skolan. Under hundratals intervjuer med Sveriges mest framgångsrika personer i Framgångspodden fick han verktyg som förändrade hans liv. Då föddes också en stark vilja att hjälpa andra. Utifrån detta startades Framgångsakademin.

Framgångsakademin erbjuder onlinekurser och ett community där Sveriges ledande experter inom personlig utveckling, ledarskap, entreprenörskap, kreativitet och hälsa delar med sig av sin kunskap. Utöver plattformens onlinekurser ger ett medlemskap tillgång till workshops, live Q&As, workbooks och träningsverktyg.

Benify är ett snabbväxande, oberoende techbolag inom HR som hjälper företag och organisationer runtom i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Ökat medarbetarengagemang, effektivare kommunikation och minskad administration är några av de effekter som har fått över 1 500 arbetsgivare att välja Benify som partner för sitt strategiska HR-arbete sedan starten 2004. Idag har mer än 2 miljoner slutanvändare tillgång till Benifys molnbaserade förmåns- och kompensationsplattform. Benify är verksamma globalt med ca 400 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på benify.se

Om Framgångsakademin

Är du också en av tre procent som vill bli riktigt framgångsrik inom ditt område. Då har du hittat rätt. Vi har skapat en en plattform för dig som vill maxa din personliga utveckling och ta livet till nästa nivå. Framgångsakademin grundades av Alexander Warg-Pärleros våren 2020. Han växte upp i en tuff familjesituation, utan förebilder och kämpade med dyslexi i skolan. Under hundratals intervjuer med Sveriges mest framgångsrika personer i Framgångspodden fick han verktyg som förändrade hans liv. Då föddes också en stark vilja att hjälpa andra.

Philip Malek