2019-10-17 13:38Pressmeddelande

Famna Feminint Ledarskap

17 kvinnliga ledare får ordet i 2000-talets kurvigaste antologi

Swedish and English

Den här antologin har tagit sig an den stora uppgiften att sprida ljus och förståelse över begreppet ”feminint ledarskap”. Ett begrepp som ligger i tiden, som det talas om, som väcker hopp och provocerar, men som få vet vad det betyder och än mindre hur det kan användas praktiskt. Så varför inte ge ordet till ledarna själva?

I 16 kapitel berättar 17 kvinnliga ledare om sin personliga resa och insikt i feminint ledarskap. Vi är globala affärskvinnor, konstnärer, poeter, storföretagsledare, entreprenörer, designers, terapeuter och andliga ledare. Vi är spridda över hela Sverige och även internationellt. Vi har vandrat olika vägar, genom olika branscher, med olika drivkrafter och mål. Vi är i olika åldrar och på olika platser i livet. Vi har lärt på olika sätt och uttrycker oss på olika sätt. Men vi har alla anlänt till samma plats och vi är alla här för att tillsammans ge vidare denna facettslipade diamant till dig som läsare: förmågan att Famna Feminint Ledarskap.

English:

The intention of this anthology is to shine light on the art of embracing feminine leadership. The idea is often bantered about, yet few have a clear sense of what it means, or of how to integrate it in their own lives, whether at home or in the workplace. This book shares insights garnered by 17 innovative women who have traveling varying  paths  as they sought to  discover and embrace feminine leadership in their lives.

Amongst their number you will find business women, entrepreneurs, designers, artists, therapists, spiritual leaders, parents and poets. Of varying ages, with varying experiences, dreams and goals, they have gathered together to offer this many faceted diamond, shaped by their work, to any reader interested in embracing the path of feminine leadership for themselves.

Ana Kuni:

The Woman featured on the cover is a harmonious being, existing in balance with Nature and the physical world. Her distinct beauty suggests her belonging to the modern world, owning her shape and place. Her gaze is powerful yet gentle, reminding us of different types of strength. She is also gazing through a third eye, giving her the “advantage” of the “All-seeing creature” who is plugged in to the Unseen part of our existence, drawing knowledge and inspiration for everyone to share. She is fully connected to her surroundings, suggesting a collaborative and peaceful environment. She is a Warrior Woman, leading with grace and compassion, creating an equal and connected place to co-exist with all lives, and co-create with all minds."

Om Förlagshuset Siljans Måsar

Förlagshuset Siljans Måsar ger ut böcker för nyfikna. Fröet till förlaget såddes vid Siljan i Dalarna en kall oktoberkväll, 2008, en magisk afton där skrivandet tog form. "Siljan" i namnet står för naturens kraft och skönhet och "Måsar" för det inre, subtila perspektivet samt den andliga resursen – en länk mellan det kända och det okända. Förlagshuset Siljans Måsar ger ut litteratur om existentiella frågor och verkar för en röst för de författare som skriver det goda och helande ordet. Som förlag ser vi även fram emot att få lyfta fram nya författare och förverkliga drömmen om att ge ut en egen bok. Kontakta oss gärna för mer information. info@siljansmasar.com

Yvonne Frank Månsson
Bokförläggare