2014-04-23 09:00Pressmeddelande

Två nya väskor i Passport-serien från Lowepro.

null

Efterfrågan på fotoväskor som är diskreta och inte ”lyser” fotoväska har ökat markant på senare år och är en stor anledning att Lowepros Passport-väskor blivit en succé. Nu utökas serien med två nya modeller, Passport Backpack & Passport Messenger.

”Passport-väskorna ger användarna möjlighet att både bära sin foto-utrustning, en laptop och personliga saker i en diskret snygg väska”, säger Hans Venshøj Poulsen, Nordic Product Manager hos Focus Nordic AB. ”Modellerna har en fotoinsats i vilken fotoutrustningen är väl skyddad. Insatsen kan enkelt lyftas ur om väskan behövs till något annat”.

Passport Backpack

Passar för t.ex. en CSC-kamera (spegellös) eller kompakt DSLR (som t.ex: Nikon D3200 med 18-55mm) ett extra objektiv, 13” laptop, smartphone och personliga saker. Backpack-modellen finns i svart.

• Innermått kameradelen (BxDxH): 26 x 12,5 x 17,5 cm
  • Yttermått (BxDxH): 28 x 18,5 x 39,5 cm
  • Vikt: 0,6 kg

Passport Messenger

Passar för t.ex. en CSC-kamera (spegellös) eller kompakt DSLR (som t.ex: Nikon D3200 med 18-55mm) ett extra objektiv, 13” laptop, smartphone och personliga saker. Messenger-modellen finns i svart och grå/orange.

• Innermått kameradelen (BxDxH): 37,5 x 15 x 27cm
  • Yttermått (BxDxH): 38,5 x 16,5 x 28,8 cm
  • Vikt: 0,5 kg

Pris och tillgänglighet

De nya modeller modellerna börjar levereras under maj månad och kommer att kosta:

Passport Backpack, ca-pris: 595: - inkl. moms.

Passport Messenger, ca-pris: 595: - inkl. moms.

För ytterligare information: hans.poulsen@focusnordic.dk

Focus Nordic  i  Göteborg är Nordens största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, SanDisk, Transcend, Eye-Fi, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Henzo, Joby, Jobo, Nissin, Kenko, Lumiquest, Metz, MyMyk, Novoflex, Polaroid, Zeiss och Lensbaby. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se

Om Focus Nordic – Sweden

Focus Nordic i Göteborg är Europas största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Impossible, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun och Rotolight. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se