2021-10-04 11:00Pressmeddelande

Starka och kompakta batterier från Dynacore

Vi är stolta över att presentera Focus Nordic som ny distributör för Dynacore. Dynacore Technology utvecklar och tillverkar professionella, högkvalitativa batterier och laddare för kameror.

När du använder kamerans interna batteri har du ganska begränsat med tid för fotografering eller inspelning. Det finns inte heller så stor kapacitet för att driva externa tillbehör. Med batterier från Dynacore kan du vara ute och fotografera under en längre tid, och du kan samtidigt driva externa LED-lampor, fokusmotorer och annan användbar utrustning. Dynacore erbjuder ett brett utbud av litiumjonbatterier med olika kontakter, spänning och uteffekt.

D-serien
Dynacores större litiumjonbatterier med V-Mount har en LED-skärm som visar urladdningstid, procent återstående kapacitet, batterispänning och annat. Förutom kapacitet att driva stora kameror har batterierna både D-tap och USB-utgång, vilket gör att du kan ansluta och driva externa tillbehör som kameralampor, bildskärmar, trådlösa överföringssystem och liknande. Du kan till och med använda USB för att ladda din mobil, surfplatta och andra USB-enheter. En ny innovativ konstruktion med dubbla höljen gör batteriet starkt och väl skyddat.

Tiny-serien
De små och kompakta V-Mount-batterierna i fickformat är utformade för applikationer som kräver kraft med liten storlek. Batterierna i Tiny-serien är perfekta för att strömsätta små kameror, handhållna stabilisatorer, fokusmotorer och små kameramonterade LED-paneler. Både D-tap och USB-utgångarna kan användas för att driva olika kameratillbehör.

Dynacore Technology Co. Ltd. grundades 1998 och har lång erfarenhet från tillverkning av professionella produkter för foto och film, inklusive kamerabatterier, kameraladdare, kameratillbehör, belysningstillbehör och så vidare.

Dynacores batterier kommer att finnas tillgängliga från början av oktober.

För mer information, vänligen kontakta henrik.wernbo@focusnordic.se

Specifikationer:

• Både D-tap och USB-utgång
  • Hög kvalitet
  • Professionell design
  • Starka och skyddade
  • LED-strömindikatorer

Om Focus Nordic – Sweden

Focus Nordic i Göteborg är Europas största fotodistributör. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Nanlite, Azden, Saramonic, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun, B&W Outdoor Cases, Chasing, Feelword, Hollyland, Kuvrd, Nanlite, SmallRig och Rotolight. Dessutom finns egna produkter under namnet Focus och Focus Sport Optics. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se

Karin Moberg
Marketing Communicator