2018-08-30 09:01Pressmeddelande

Polaroid Originals släpper OneStep+, en direktbildskamera med smartphone-anslutning!

null

Nya kameramodellen erbjuder flera sätt att leka med analog direktbildsfotografi och låser upp en hel värld av kreativa verktyg och tekniker med hjälp av en Bluetooth-ansluten smartphone och den specialdedicerade appen.

2017 firade Polaroid sin 80-årsdag genom att lansera varumärket Polaroid Originals och kameran Polaroid OneStep 2. Därmed återvände man till det ursprungliga analoga direktbildsformatet. Nu erbjuder Polaroid Originals ännu fler sätt att utforska, skapa och leka med analogt fotografi – möt den nya kameran Polaroid OneStep+.

Finessfylld direktbildskamera

Polaroid OneStep+ är en naturlig utveckling av OneStep 2 och ger nya kreativa funktioner till kamerans nostalgiska design. Ett nytt porträttobjektiv kompletterar kamerans standardobjektiv och innebär att användaren kan ta bilder på så kort avstånd som 30 cm. Nu kan du skapa spännande, närgångna porträtt som fångar motivets karaktär!

OneStep+ kan även anslutas till en smartphone via Bluetooth och en ny lättanvänd Polaroid Originals app. Den öppnar upp sju nya sätt att utforska analog direktbildsfotografi som är tilltalande för såväl nybörjare som mer erfarna fotografer:

Dubbelexponeringar:

Skapa surrealistiska och uttrycksfulla kompositioner genom att ta två bilder på en och samma bildruta.

Ljusmålning:

Förvandlar varje ljuskälla till en målarpensel! Måla med en ficklampa i luften och skapa ett eget konstverk som du sparar som en Polaroidbild.

Självutlösare:

Skapa perfekt timade bilder med upp till 25 sekunders nedräkning.

Fjärrutlösare:

Tack vare smartphone-appens fjärrutlösarfunktion kan du nu alltid själv vara med i dina gruppbilder.

Ljudutlösare:

Kameran kan automatiskt ta en bild när du klappar med händerna eller vid ljudet av vattenplask, en skällande hund et cetera. Perfekt när du vill fånga coola actionbilder!

Manuellt läge:

Bli en mästare i fotografi genom att ta full kontroll över bländare, slutartider, blixtstyrka och andra kamerainställningar.

Skanner:

Polaroid Original-appens speciella skannerläge är specialkonstruerad för att läsa in polaroidbilder i din smartphone. Använd den för att justera bildkvaliteten, göra beskärningar och dela med dig av dina bilder direkt efter att de lämnat kameran!

OneStep+ finns i en snygg svart färg där tillägget av en regnbåge på framsidan hyllar den ikoniska designen hos den ursprungliga OneStep-kameran från 1977. Den flirtar vilt med analog fotografi samtidigt som den omfamnar de kreativa möjligheterna som den digitala eran erbjuder. Resultatet är en direktbildskamera som ger fotografer på alla nivåer möjlighet att gå ut i världen och upptäcka, plåta och ha riktigt kul!

Pris och leverans:

Kameran finns tillgänglig för omedelbar leverans.

Cirkapris: Polaroid Originals OneStep+ : 1799,- kronor

För mer information, kontakta rebecca.laanemets@focusnordic.se

Viktiga egenskaper

Lättanvänd