2021-09-13 09:00Pressmeddelande

Focus Nordic växer - stolt distributör av Think Tank

Focus Nordic är stolta över att kunna meddela att vi har valts som ny distributör för Think Tank.

Think Tank är ett välkänt och etablerat varumärke på den europeiska marknaden och designar och tillverkar kameraväsklösningar för fotografer och videofilmare. Deras produkter föds ur ett samarbete mellan fotografer, videografer och contentskapare tillsammans med produktdesigners, med ett gemensamt mål — att skapa de mest uppfinningsrika och effektiva lösningarna för alla foto- och videotillfällen.

Think Tank erbjuder ett brett spektrum av kameraväskor, ryggsäckar, slingväskor, rullväskor, resedufflar och användbara tillbehör som gör din resa mycket lättare. Think Tank är kända för att göra högkvalitativa väskor med snygg design för proffs på språng, vilket gör det möjligt att ta med dig allt du behöver på ett smart sätt. Väskorna har enkel åtkomst, en fantastisk överblick över innehållet, smarta detaljer, anpassningsbara interiörer, bra ergonomi, är lätta och tillverkade i tyger av högsta kvalitet som håller länge. Oavsett var du är eller vart du ska gå, kommer de högkvalitativa väskorna att passa alla behov, från mindre påsar, objektivfodral och ryggsäckar till större rullväskor.

Think Tank beskriver sitt uppdrag: "Vi är besatta av detaljerna. Kvalitet ligger i detaljerna. Vi är mycket stolta över att veta att våra produkter klarar alla typer av förhållanden som kan uppstå under ett fotograferingsuppdrag.” Känslan för detaljer och teknik finns i både Think Tanks och MindShift Gears produkter och många produkter har patent på en unik designlösning av samma anledning som deras uppdrag: produkter ska alltid hjälpa fotografer att ”vara redo innan stunden”.

Focus Nordic växer kraftigt, från att ha agerat på 11 marknader för ett år sedan, är företaget nu den ledande distributören av foto, video och optik i Europa med mer än 70 varumärken representerade på 28 marknader. Med tillägget av det högkvalitativa varumärket Think Tank, är vi glada över att ytterligare bredda vårt redan omfattande produktsortiment.

Think Tank är ett USA-baserat företag som grundades 2005 av formgivarna Doug Murdoch, Mike Sturm och de berömda fotograferna Deanne Fitzmaurice och Kurt Rogers. "Think Tank", som definieras som en idéproducerande organisation, beskriver perfekt företagets kultur och uppdrag att skapa uppfinningsrika nya bärlösningar. Think Tank har skapat en rad innovationer sedan 2005, oöverträffade av sina konkurrenter. Think Tanks filosofi är enkel: våra produkter bör förbättra, inte distrahera, från att fånga ögonblicket.

Think Tank-sortimentet är tillgängligt från Focus Nordic den 13 september 2021.

För mer information, vänligen kontakta kirstine.lindholm@focusnordic.dk

Om Focus Nordic – Sweden

Focus Nordic i Göteborg är Europas största fotodistributör. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Nanlite, Azden, Saramonic, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun, B&W Outdoor Cases, Chasing, Feelword, Hollyland, Kuvrd, Nanlite, SmallRig och Rotolight. Dessutom finns egna produkter under namnet Focus och Focus Sport Optics. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se

Karin Moberg