2020-11-30 12:38Pressmeddelande

Allt för streaming, sändning och AV

Focus Nordic är ny stolt distributör av Datavideo, ett varumärke vars sortiment av foto-, video-, ljud-, ljus- och streaming-produkter, täcker alla typer av videoproduktion.

Oavsett om du streamar ditt bands första livespelning till Instagram och Facebook samtidigt, skapar en virtuell nyhetsstudio, sänder ett stort arenaevent, interagerar med kunder och annan publik, presenterar årsrapporten, eller bara vill visa barnens fotbollsmatch för resten av klubben har Datavideo lösningen för dig.

Sändningslandskapet har förändrats i grunden under 2020, säger Jonas Wernbo, CEO för Focus Nordic. ”Behovet för fysiska möten har minskat för varje dag medan behovet av interaktiva möten har ökat mer och mer. Samtidigt som de interaktiva mötena har blivit allt viktigare har efterfrågan för tillgänglighet och möjligheten att se innehåll på olika plattformar också ökat.”

Datavideo passar perfekt i Focus Nordics sortiment av produkter för foto, professionell video, ljus och ljud. Under de senaste 25 åren har Datavideo vuxit snabbt och är idag ett av de ledande varumärkena inom professionell videoteknik. De är kända för sina prisvärda ”end-to-end” arbetsflödes-lösningar för streaming, sändning och AV. De har ett sortiment av fler än 150 produkter, däribland; kameror, switchar, intercom-inspelare, omvandlare och teleprompters.

Focus Nordic börjar nu direkt att distribuera Datavideo i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland och Litauen.

För mer information vänligen kontakta odd.bergsto@focusnordic.no.

Om Focus Nordic – Sweden

Focus Nordic i Göteborg är Europas största fotodistributör. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Nanlite, Azden, Saramonic, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun, B&W Outdoor Cases, Chasing, Feelword, Hollyland, Kuvrd, Nanlite, SmallRig och Rotolight. Dessutom finns egna produkter under namnet Focus och Focus Sport Optics. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se

Relaterad media