2020-10-12 12:51Pressemelding

Streaming er fremtiden

Det elektroniske medielandskapet har endret seg fundamentalt på kort tid. Streaming, som tidligere bare ble brukt av noen få spesialiserte selskaper, har blitt til noe som selv mindre produksjonsselskaper kan tilby takket være ny teknologi. I dag er streaming kompakt, rimelig og tilgjengelig for alle.

Focus Nordic, en av Europas største fotoleverandører, tilbyr et bredt spekter av produkter for streaming. To helt nye produkter er en videomikser fra Feelworld og en referansemonitor fra Seetec.

Feelworld Livepro L1

Feelworld Livepro L1 er en multi-formats videomikser med 4 HDMI-innganger for produksjon med flere kameraer og livestreaming i sanntid. Den kan streame fra alle de 4 HDMI-inngangene til alle livesendingsplattformer via software til livestreaming fra tredjepart, som for eksempel OBS. Bare koble til LIVEPRO L1, så kan du skifte mellom 4 videokameraer, eller koble til en datamaskin for PowerPoint-presentasjoner eller til og med spillkonsoller.

Den er enkel å bruke og utstyrt med en T-bar for smidig og enkel kontroll. Livepro L1 støtter 14 overgangseffekter og signalbytte. Alt skjer i sanntid, slik at du kan streame live til sosiale medieplattformer som YouTube, Facebook, Tik Tok og mange flere.

Livepro L1 er en mini-switcher som er kompakt nok til å få plass i utstyrs- og kameravesker. Den er designet for å integreres med typiske arbeidsflyter for videoproduksjon, har et skruefeste for standard stativer og kan dermed enkelt festes praktisk på et stativ. Den lette vekten gjør den også ideell til mobile videooppgaver.

Mikseren leveres fra slutten av oktober. Anbefalt utsalgspris er ca. kr 4.699,- inkl. mva.

Viktige spesifikasjoner

• 4 HDMI-innganger
  • Live forhåndsvisning på alle innganger
  • Auto-klipp og manuell bryter (T-bar)
  • 14 overgangseffekter på T-bar
  • Justering av lydvolum
  • Støtter 6-bilders preview
  • Lisensierte funksjoner inkludert DSK, PTZ-kontroll osv.
  • Kompakt og lett design

Seetec Atem156

Seetec Atem156 er en monitor utstyrt med et 15,6 tommers IPS LCD-panel. Selve skjermen har en oppløsning på 1920x1080, et kontrastforhold på 800:1 og LED-bakgrunnsbelysning med en lysstyrke på 250 cd/m², som gir en nøyaktig gjengivelse av videoen. Den kombinerer en bred synsvinkel på 170° i både horisontal og vertikal retning.

Skjermen er utstyrt med fire 4 HDMI-innganger og støtter funksjoner for quad view, dual view og single view. Dette gir en perfekt flerkameraovervåking, hvor som helst. Med 4 separate HDMI-knapper kan du raskt bytte HDMI-signalkilde, og du kan tilpasse funksjonene til de fire hurtigtastene (F1 ~ F4) for rask og effektiv kontroll.

Skjermen leveres fra slutten av oktober. Anbefalt salgspris er ca. kr 6.699,- inkl. mva.

Viktige spesifikasjoner

• 15,6" LCD-skjerm med IPS-panel
  • Rec.709 fargestandard
  • 4 hurtigtaster