2021-03-29 10:00Pressemelding

Steiner Navigator får nytt design

Steiner Navigator har lenge vært det selvsagte valget av kikkert for profesjonelle sjømenn og seilere. Modellen brukes i dag av rederier, redningsselskap og marinen. Nå oppdateres modellen med nytt design.

Med det nye større grepet er det enklere å håndtere kikkerten med én hånd, også på tøff sjø. Det sikrer en trygg navigasjon også under de vanskeligste forholdene. I tillegg til et sikkert grep, gjør den nye gummierte strukturen at vannet preller av. Dette gir et godt grep og trygg håndtering, også i kraftig regn.

En annen nyhet er det forbedrede synsfeltet som gjør det lettere for brukere å navigere sikkert når de går inn i en havn eller seiler i smale og trange øygrupper.

Som den forrige modellen tilbyr den nye Navigator-serien to modeller med innebygget analogt kompass. Et kompass hjelper deg å raskt sette riktig kurs, og gjør kommunikasjonen på båten lettere. Kompasset er væskedempet, absorberer støt og er også det mest presise i sin klasse. En ny funksjon på kompasset er plasseringen av lysknappen, noe som gjør det mulig for brukeren å holde kikkerten med bare én hånd og samtidig aktivere kompassbelysningen.

Steiner Navigator-serien består av følgende modeller:

Navigator 7x50

Med en objektiv-diameter på 50mm og 7x forstørrelse gir denne kikkerten et rolig bilde selv i tøff sjø. Den har et lyssterkt bilde med utmerkete kontraster og detaljer, også i svakt lys.

Anbefalt salgspris er ca. kr 6.099,- inkl. mva.

Navigator 7x50c

Samme ytelse som Navigator 7x50, men med innebygd væskedempet kompass med belysning.

Anbefalt salgspris er ca. kr 7.299,- inkl. mva.

Navigator 7x30

Kompakt design med en frontdiameter på 30mm gjør denne modellen til en perfekt følgesvenn i alle typer båter. Dens egenskaper gjør den også meget anvendelig på land.

Anbefalt salgspris er ca. kr 4.899,- inkl. mva.

Navigator 7x30c

Samme ytelse som Navigator 7x30, men med integrert HD-stabilisert kompass. Dette gir en bedre sikkerhet til sjøs gjennom pålitelige styringskurser.

Anbefalt salgspris er ca kr 6.099,- inkl. mva.

De nye kikkertene begynner å leveres i april.

For mer informasjon, vennligst kontakt hans.bergquist@focusnordic.se

Spesifikasjoner

• Enkel å bruke med én hånd

• Vanntett