2022-03-16 10:30Pressemelding

Nye interne stillingsendringer i Focus Nordic for å drive fremtidig vekst

1. april 2022 har Focus Nordic gleden av å kunngjøre følgende nye interne ansettelser:

• Stefan Karlberg er ansatt som ny Chief Operating Officer i tillegg til sin nåværende rolle som Chief Financial Officer. Som COO er han ansvarlig for den daglige driften i Gøteborgs hovedkontor i Sverige. Stefan har arbeidet for Focus Nordic i ti år og har i løpet av denne tiden vært tett involvert i alle strategiske og operasjonelle beslutninger.

For å støtte Finance-teamet vil vi rekruttere en ny Controller-rolle og håper å få den nye personen på plass i løpet av andre kvartal 2022.
  • Tobias Lehtinen er ansatt som Country Manager Sales for Sverige og vil ha ansvaret for det svenske salgsteamet. Tobias startet i Focus Nordic for to år siden og har gjort en god jobb med nøkkelkundene våre og har implementert mange nye ideer til organisasjonen. I den nye rollen vil Tobias fortsette å utvikle den svenske virksomheten.

• Henrik Heise er ansatt som Country Manager Sales for Danmark og vil ha ansvaret for det danske salgsteamet. Henrik har vært hos Focus Nordic i sju år. Han har lenge endret måten Focus Nordic jobber med den profesjonelle videokanalen, lokale ambassadører og sosiale medier. I den nye rollen vil Henrik fortsette å utfordre status quo og finne nye veier fremover.

• Rune Reiersen er ansatt som Country Manager Sales for Norge og vil ha ansvaret for det norske salgsteamet. Han startet sin karriere i Aronsen AS i 1995 og så tidlig potensialet ved å slå seg sammen med Focus Trading og Westheimer AS. Han var også en av de første som foreslo å grunnlegge Focus Nordic i 2010. Han har spilt en viktig rolle i utviklingen av Focus Nordic og vil fortsette å gjøre det i den nye rollen.

"Focus Nordic har vokst de siste årene og er nå til stede i 28 markeder i Skandinavia, Baltikum, Sentral- og Øst-Europa. Vi har nøye vurdert hvordan vi skal organisere hovedkontoret og lokale salgsteam. Med de nye ansettelsene er vi klare for fremtidig vekst og en spennende fremtid", sier Mikael Westheimer, administrerende direktør og medeier i Focus Nordic.

Om Focus Nordic

Vi har vært dedikert til foto, video og optikk siden 1950-tallet. I dag er vi mer dedikerte enn noensinne når det kommer til å dele kunnskap, inspirasjon og lede industrien framover. Vår årlige omsetning er 65 millioner EUR.

Focus Nordic er en av de ledende distributørene av foto, video og optikk i Europa med mer enn 60 varemerker som Tamron, Samyang, Panasonic, Zhiyun, Nanlite, Polaroid, Zeiss, Kodak, Focus Sport Optics og Focus I Love My Photos representert i 28 markeder i Skandinavia, Sentral- og Øst-Europa. Selskapet ble stiftet i 2010 som en fusjon mellom det svenske, norske og danske selskapet og er privateid. Focus Nordic har en årlig omsetning på 60 millioner EUR og har mer enn 70 ansatte. Med et sentralisert hovedkontor i Sverige som dekker logistikk, produktstyring, markedsføring, økonomi og IT, samt lokal markedskompetanse i lokale salgsteam, dekker Focus Nordic alle markeder lokalt, men like effektivt som ett marked.

Om Focus Nordic – Norway

Focus Nordic er den største distributøren av foto- og videorelaterte produkter i Europa. I sortimentet finnes mange sterke varemerker representert, både når det gjelder kameraer, optikk, lyd og lys, samt kikkerter og tilbehør. Focus Nordic er representert med egne salgskontor i 9 land i Europa. Vi er medlem i BSCI som jobber for rettferdige vilkår. Les mer på ​www.focusnordic.no

Veronica Sand
Markedskoordinator Norway