2014-04-16 09:00Pressemelding

Eye-Fi Mobi trådløse minnekort: fotografering i høy kvalitet med mobile muligheter

null

Focus Nordic AB, april 2014 – Eye-Fi, markedslederen når det gjelder trådløse SD-kort, introduserer Eye-Fi Mobi, et WiFi SD-kort som gir oppkoblingsmuligheter for vanlige kameraer uten innebygget Wifi/NFC. Bilder og video kan nå overføres raskt, enkelt og trådløst til en smartphone eller et nettbrett, og gjør dem umiddelbart tilgjengelige for sosiale medier og e-post.

Mange bruker sin smartphone for fotografering på grunn av muligheten til å dele bildene sine direkte, men som alle vet innebærer det store begrensninger når det gjelder bildekvalitet, zoom m.m. F.o.m nå er det like enkelt å bruke det ordentlige kameraet med høy kvalitet på både bilder og video, og dele dem direkte. Man benytter bare et Eye-Fi Mobi minnekort isteden for et tradisjonelt standard SD-kort, for å overføre bilder og video direkte til iOS eller Android™-enheter.

"Med Eye-Fi Mobi har du en løsning for å dele dine beste bilder og video ved alle tilfeller uten å behøve å ta med en Laptop,” sier Niels van der Valk, VP of EMEA Sales & Marketing hos Eye-Fi. “Du kan enkelt dele dine bilder og video med en smartphone eller et nettbrett. Dessuten gjør det at man alltid har en backup på bildene sine”.

Eye-Fi Mobi’s nøkkelfunksjoner:

• Enkel installasjon uten pc, konto eller skytjeneste.
  • Direktedeling fra kamera til valgt apparat av hele bildebiblioteket.
  • Overfør overalt: Innebygget WiFi betyr at inget nettverk, hotspot eller internet er nødvendig for å overføre.
  • Fungerer med tusentalls kameramodeller. Mange produsenter har integrert software-support i kameraene sine.
  • Gratis Eye-Fi App for iOS og Android smartphones og nettbrett, inklusive Kindle Fire.
  • Automatisk backup. Bilder og video overføres direkte, hvilket gir en sikker kopi som backup.
  • Høy ytelse, klarer å filme i Full-HD eller ta stillbilder med raskt serieopptak.

Rune Reiersen, Markedssjef hos Focus Nordic Norway as sier; ”Vi er meget glade for å utvide vår produktportefølge med Eye-Fi. Produktene har høy kvalitet og er enkle å bruke. De passer perfekt i vårt sortiment”.

Pris og tilgjengelighet

Eye-Fi minnekort finnes for omgående levering og koster:

• Eye-Fi 8GB Mobi minnekort, Ca. pris: kr 499,-
  • Eye-Fi 16GB Mobi minnekort, Ca. pris: kr 749,-
  • Eye-Fi 32GB Mobi minnekort, Ca. pris: kr 999,-

For ytterligere informasjon:
rune.reiersen@focusnordic.no
For mer informasjon om Eye-Fi og hvor de kan kjøpes, besøk: http://en.eyefi.com

Focus Nordic Norway AS i Bærum er Norges største foto-distributør. Sortimentet inneholder en rekke store varemerker som Panasonic, Pentax, Kodak, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon,Sirui, GePe, Kenko, Metz, iSAW og Lensbaby. I tillegg har vi en egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem i BSCI som jobber for rettferdige vilkår. Les mer på www.focusnordic.no

Om Focus Nordic – Norway

Focus Nordic er den største distributøren av fotografiske produkter i Europa. I sortimentet finnes mange av de sterkeste varemerkene representert, både når det gjelder kameraer, optikk, kikkerter og tilbehør. Dessuten finnes mange produkter under vårt eget varemerke Focus. Focus Nordic er medlem i BSCI som jobber for rettferdige vilkår. Les mer på ​www.focusnordic.no

Rune Reiersen