2013-01-08 10:00Lehdistötiedote

Uusi tapa kuljettaa kameraa mukana

null

JOBY – Yritys suosittujen Gorillapodien taustalla lanseeraa uuden innovatiivisen kamerahihnasarjan.

Uudet kamerahihnat JOBY UltraFit Sling Strap ja JOBY 3-Way Camera Strap esiteltiin ensimmäisen kerran syksyn Photokina-messuilla Kölnissä ja toimitukset Pohjoismaihin ovat nyt käynnistyneet.

”Mullistimme kamerajalustojen käytettävyyden Gorillapodien myötä” kertoo tuotekehityspäällikkö Michael Jue Jobylta. ”Nyt haluamme tehdä saman asian kameran kantohihnan kanssa; Uusien innovatiivisten materiaaliratkaisujen avulla. Uudessa kantohihnassa yhdistyy käyttömukavuus ja kameran nopea käyttöönotto kuvaustilanteessa. Uudet kamerahihnat ovat ammattikuvaajien käytössä testaamia ja he ovat olleet mukana myös tuotteen kehittämisessä. Suunnittelussa on painotettu kameran painon jakautumista kantajalleen tavalla, joka ei väsytä olkapäitä tai niskaa jatkuvassakaan käytössä.”

Jobyn tuotekehitystiimi seurasi yhteensä 500 kuvaajan, ammattilaisten ja harrastelijoiden työskentelyä erilaisissa kuvaustilanteissa ja tekivät merkintöjä kameran kantohihnojen ominaisuuksista ja puutteista. Suunnittelutyön tuloksena syntyi uusi UltraFit Sling Strap, josta julkaistiin omat mallit sekä miehille että naisille. Ainutlaatuisen UltraFit Layered-Pad Technology ansiosta kantohihna on erittäin kevytrakenteinen ja silti todella mukava käytettäessä. Ergonomisesti sijoitettu pivot-kiinnitys ja tehokkaasti painon laajemmalle alueelle jakava materiaali siirtävät raskaammankin kameran painon pois yksittäisestä kohdasta.

Sekä miesten että naisten versiosta löytyy SpeedCinch™ -järjestelmä, joka pitää kameran turvallisesti lähellä vartaloa sitä kuljetettaessa ja kuvaustilanteessa se joustaa automaattisesti oikeaan pituuteen.

Joby esittelee samalla toisenkin mielenkiintoisen kamerahihnan: 3-Way Camera Strap. Monikäyttöistä hihnaa voidaan käyttää ranteen ympärillä, kaula- tai olkahihnana. Enää ei tarvitse kiertää pitkää kaulahihnaa ranteen ympärille, vaan hihnan pituus on helposti ja nopeasti säädettävissä. Uudentyyppisen hihnan avulla kamera on hetkessä kuvausvalmiudessa ja molemmat kädet voidaan myös irrottaa kamerasta esimerkiksi objektiivin vaihdon ajaksi. Ainutlaatuisen rakenteen ja käytettävyyden tekee mahdolliseksi Dyneema® -nauha, jonka kantavuus on keveydestä huolimatta jopa 40kg.

Joby UltraFit Sling Strap verollinen hinta on noin 50 € (molemmat versiot)

Joby 3-Way Camera Strapverollinen hinta on noin 40 €

Lisätiedot: juha.korteniemi@focusnordic.fi

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Nissin, Rotolight, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen