2024-04-10 05:00Lehdistötiedote

Uusi Ricoh GR kompaktikamera tarinankerrontaan

Ricoh GR HDFRicoh GR HDF

Ricoh vastaa viime vuoden korkealuokkaisten kompaktikameroiden vahvaan kysyntään julkaisemalla kaksi uutta versiota suosituista Ricoh GR III ja GRIIIx -kameroista.

Sekä Ricoh GR III että GR IIIx ovat kompakteja digitaalikameroita, jotka tunnetaan poikkeuksellisesta kuvanlaadustaan ja pienestä koostaan. Suuren APS-C-kokoisen kennon ansiosta molemmat kamerat tarjoavat vaikuttavan resoluution ja dynaamisen alueen, joka on ihanteellinen yksityiskohtaisten ja eloisien kuvien ottamiseen. Nyt Ricoh esittelee kaksi uutta mallia GR-mallistoon, Ricoh GR III HDF ja GR IIIx HDF.

Uusissa malleissa Ricoh GR III HDF ja GR IIIx HDF on uusi suodatinominaisuus, joka parantaa henkilökohtaista tarinankerrontaa. Käyttäjät voivat yhdellä toiminnolla vaihtaa saumattomasti uusimpiin malleihin integroituun HDF-suotimeen (Highlight Diffusion Filter). Uusi suodatin korostaa huippuvaloja ja tuottaa upeita, pehmennettyjä kuvia. Se luo reunoille lempeän epäterävyyden, joka tuo mieleen nostalgisen tunnelman, joka muistuttaa elokuvamaisia visuaalisia kuvia. HDF:n välitön vaihtotoiminto mahdollistaa vaivattoman siirtymisen kahden erilaisen visuaalisen tyylin välillä: RICOH GR -sarjalle ominainen teräväpiirtoinen kuva ja HDF:n avulla saavutetut pehmennetyt, unenomaiset tehosteet.

Uutta molemmissa kameroissa on myös suljinpainikkeen väri. Se on vaihdettu harmaanhopeaan symboloimaan yksinkertaista muutosta visuaalisessa ilmaisussa. Fn (Function) -painikkeen (toiminto) oletusasetus on myös vaihdettu HDF:n päälle/pois kytkemiseen. Käyttäjä voi myös valita jonkin muun toiminnon Fn-painikkeen oletusasetukseksi.

Molemmat kamerat on varustettu samoilla edistyneillä ominaisuuksilla kuin aiemmat mallit, kuten rungon sisäisellä kuvanvakaimella, nopealla automaattitarkennuksella ja muokattavilla säätimillä. Ricoh GR III HDF ja GR IIIx HDF tarjoavat valokuvaajille työkalut, joilla he voivat vapauttaa luovuutensa ja ottaa upeita kuvia helposti. Olitpa sitten kokenut ammattilainen tai innokas harrastaja, nämä kamerat ovat täydellisiä kumppaneita jokapäiväisten hetkien taltiointiin ja ympäröivän maailman tutkimiseen.

Hinnoittelu ja toimitus

Uusien kameroiden toimitukset alkavat huhtikuussa 2024.

Suositeltava myyntihinta on

Ricoh GR III HDF - 1190 euroa

Ricoh GR IIIx HDF - 1290 euroa

Lisätietoja saat osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• HDF - Korostuksen diffuusiosuodatin

• APS-C -kokoinen kenno

• Kompakti koko

• Kuvanvakautus

• Mukautettavat ohjaimet

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hobolite, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, OWC, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.