2022-11-14 13:30Lehdistötiedote

Uusi järjestelmäkamera Pentaxilta

Pentax KFPentax KF

Uusi Pentax KF on suunniteltu tarjoamaan erinomaista kuvaustehoa kompaktissa rungossa. Siinä on Pentaxin hyvin tunnettu pölyn- ja säänkestävä rakenne ja se on täydellinen aloituskamera ulkokuvaukseen.

Uusi Pentax KF on monipuolinen kamera, joka kulkee helposti mukanasi missä tahansa seikkailussa säästä riippumatta. Kompaktista rakenteestaan huolimatta kameraa on helppo käyttää ja kaikkia kameran säätimiä on helppo käyttää myös pakkasella ja hanskat kädessä. Uusi kamera omaa myös useita Pentaxin suuremmista huippukameroista löytyviä toimintoja, kuten edistyksellisen automaattitarkennuksen, optisen etsimen, jossa on lähes 100 %:n näkökenttä sekä kallistettavan LCD-näytön.

Pentax KF takaa erittäin korkean resoluution huippuluokan CMOS-kuvakennon ansiosta, jossa on noin 24,24 tehollista megapikseliä ja nopea 14-bittinen kuvadatan luku. Yhdessä AA-suodattimettoman rakenteen kanssa kenno tuottaa erittäin korkearesoluutioisia kuvia.

Kuten useimmissa Pentax-kameroissa, myös KF:ssä kuvanvakain on rakennettu runkoon. Shake Reduction -tärinänvaimennus ominaisuus minimoi tehokkaasti kameran tärinän ja sen kompensointivaikutus on 4,5 aukkoarvoa. Se voi tuottaa teräviä kuvia jopa teleobjektiivia käytettäessä tai kuvattaessa hämärässä.

Tätä ominaisuutta käytetään myös antamaan kameralle Pentaxin huippumalleista löytyvä pikselinsiirto-ominaisuus. Hyödyntämällä kameran SR-mekanismia (Shake Reduction) se ottaa neljä kuvaa samasta kohteesta siirtämällä kuvakennoa hieman jokaisen kuvan kohdalla, saaden kaikki RGB-väritiedot jokaisesta pikselistä ja yhdistämällä ne yhdeksi erittäin korkean resoluution yhdistelmäkuvaksi.

Uudessa kamerassa on huipputarkka SAFOX X AF -tarkennusmoduuli, joka takaa reagoivan ja luotettavan automaattitarkennuksen toiminnan. AF-moduuli, jossa on 11 anturia, joista yhdeksän ristikkäistyyppistä anturia keskellä, takaa tarkan tarkennuksen kohteeseen jopa -3 EV:n minimikirkkaustasolla. Se takaa myös erinomaisen AF-seurantatehon, kun kohde on liikkeessä.

Tavallisen mustan värin lisäksi kamerasta on saatavana myös kaksi erikoisvärimallia – kristallin sininen ja kristallin valkoinen – joita kumpaakin on maailmanlaajuisesti vain 700 kappaleen rajoitettu erä.

Hinnoittelu ja toimitukset

Uuden kameran toimitukset alkavat marraskuun 2022 lopussa seuraavilla suositushinnoilla:

KF mustalla rungolla 1090,00 euroa

KF Black + 18-55 WR 1190,00 euroa

Saadaksesi lisätietoja, ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• Optinen etsin, jonka näkökenttä on lähes 100 %
  • Sisäänrakennettu tärinänvaimennus (SR), jonka vaikutus on 4,5 aukkoarvoa
  • Muuttuvakulmainen LCD-näyttö
  • Astrotracer-toiminto, joka helpottaa edistynyttä tähtivalokuvausta
  • WiFi-yhteys
  • AA-suodattimeton kennorakenne tuottaa erittäin korkean resoluution kuvia
  • 77-segmenttinen monikuvioinen mittausjärjestelmä
  • Pölynpoistomekanismi (DR)

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Ricoh/Pentax, Sirui, Kowa, Saramonic, Think Tank, Gomatic, Boundary Supply, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Kenko, Lensbaby, Angelbird, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Seetec, Vaxis, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen