2023-12-04 04:00Lehdistötiedote

Uusi analoginen 35 mm:n värifilmi kasvaville markkinoille

Harman Photo_ Phoenix 200Harman Photo_ Phoenix 200

Analogisten tuotteiden kysyntä kasvaa edelleen ja tänään yksi ikonisimmista analogisista tuotemerkeistä esittelee uuden analogisen 35 mm:n Harman Phoenix 200 värifilmin.

Phoenix 200 on peräisin Harman Photolta, joka on Harman Technologyn tytäryhtiö. Harman Technology on ehkä ikonisimman nykyisin saatavilla olevan analogisen tuotemerkin, Ilfordin, takana.

Kun Ilford nojaa analogiseen mustavalkoperintöönsä, Harman Photo ottaa harppauksen eteenpäin nykyaikaan upouudella värifilmivalikoimallaan, joka sopii niin aloittelijoille kuin kokeneille ammattilaisillekin.

Harman Technology tuottaa filmin kokonaan itse ja se valmistetaan Mobberlyssä, Yhdistyneessä kuningaskunnassa samassa laitoksessa, jossa valmistetaan Ilfordin mustavalkotuotteita.

Harman Phoenix on täydellinen elokuva niille, jotka haluavat kokeilla analogista kuvausta. Siinä on DX-koodattu reuna ja perusherkkyys on ISO 200, mutta sen herkkyysluokka voi olla myös 100-400.

Se on luonteikas filmi, joka viihtyy parhaiten hyvässä, tasaisessa valossa. Kirkkaampina päivinä tai vastavaloon kuvattaessa on olemassa haloamisen vaara. Filmin ominaisuuteen kuuluu voimakas näkyvä rakeisuus ja eloisat vihreät sekä siniset sävyt.

"Halukkuus analogisiin tuotteisiin ja analogisen filmin mahdollistamaan omaleimaiseen taiteelliseen ilmaisuun on selvästi lisääntynyt", sanoo Focus Nordicin analogisia tuotteita valvova tuotepäällikkö Rebecca Laanemets.

"Kyse ei ole vain vanhemmista valokuvaajista, vaan erityisesti uudesta, nuoremmasta valokuvaajasukupolvesta, jotka etsivät ainutlaatuista ilmaisua, jota analoginen valokuvaus tarjoaa ja jota on vaikea kopioida digitaalisesti".

Hinnoittelu ja toimitus

Uusi Phoenix 200 -filmi on heti toimitettavissa.

Suositeltava myyntihinta on:
Harman Phoenix ISO 200 135-36 filmi 16,90 €

Lisätietoja saa osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät tekniset tiedot

• C41-standardikehitys
  • Vahva näkyvä rae
  • Voimakkaat värit
  • Voimakkaat vihreät, hyvät punaiset ja elinvoimaiset siniset värit.
  • Halaation mahdollisuus
  • Joitakin pinnoitepoikkeamia

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hobolite, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, OWC, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen