2022-10-27 11:00Lehdistötiedote

Uudet Samyang V-AF-objektiivit

Samyang V-AFSamyang V-AF

Samyang lanseeraa kaksi uutta objektiivia kehuttuun V-AF-sarjaan. Samyang V-AF  35 mm T1.9 ja V-AF  24 mm T1.9.

Uusi V-AF-sarja on maailman ensimmäiset automaattitarkennuksella varustetut objektiivit videoiden tekijöille ja se on suunniteltu tekemään videosisällön luomisesta entistä helpompaa. Aiemmin Samyang julkaisi sarjaan V-AF 75 mm objektiivin ja vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä julkaistaan vielä 20 mm ja 40 mm T1.9 objektiivit.

Kaikki V-AF-objektiivit on suunniteltu Sonyn E-kiinnikkeelle ja niissä on lukuisia tärkeitä ominaisuuksia, kuten seurantatarkennuksen hammaspyörät, merkkivalo ja koko sarjan yhtenäinen muototekijä. Objektiivien yhdenmukaisen painon ja koon ansiosta niitä on helpompaa käyttää nivelvarsien, lennokkien ja muiden apulaitteiden kanssa, sillä ne eivät vaadi aikaa vievää uutta tasapainotusta.

V-AF 35 mm T1.9 -objektiivin rakenne koostuu 10 elementistä 8 ryhmässä, ja siinä on 2 ASP- ja 2 HR-erikoislinssiä, ja V-AF 24 mm T1.9 -objektiivi koostuu 11 elementistä 8 ryhmässä, ja siinä on 2 ED-, 2 ASP- ja 3 HR-erikoislinssiä. Molemmat objektiivit tuottavat hämmästyttävän terävän elokuvamaisen ilmaisun ja 9-lehtinen aukko takaa pehmeän ja kermaisen bokehin, joka erottaa kohteen helposti taustasta.

Objektiivin sivussa on muokattava valitsin, josta tarkennusrenkaan voi asettaa säätämään käsitarkennusta tai aukon muokkaamista. Kytkimen alla on tarkennuksen pitopainike, jolla tarkennuksen voi lukita tiettyyn etäisyyteen. Laiteohjelmistoa päivittämällä käyttäjä voi määrittää liukukytkimelle muita haluamiaan toimintoja.

Toimitus ja hinnoittelu

Uusien objektiivien toimitukset alkavat marraskuussa 2022 ja niiden suositushinnat ovat:

Samyang V-AF 24mm T1.9 Sony FE - 669,00 euroa

Samyang V-AF 35mm T1.9 Sony FE - 649,00 euroa.

Lisätietoja saat osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• Tukee 8K resoluutiota
  • Yhdenmukainen muotoilu koko sarjassa
  • Automaattitarkennus Samyangin lineaarisella askelmoottorilla
  • Merkkivalo edessä
  • Seurantatarkennuksen hammaspyörät
  • Pehmeä tarkennuksen kääntyminen
  • Kaikki objektiivit on väritäsmäytetty
  • Kattaa koko kuvan

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Ricoh/Pentax, Sirui, Kowa, Saramonic, Think Tank, Gomatic, Boundary Supply, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Kenko, Lensbaby, Angelbird, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Seetec, Vaxis, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen