2022-04-06 09:00Lehdistötiedote

Tokinalta kaksi uutta kiinteäpolttovälistä Vista-objektiivia

Tokina on lisännyt kaksi uutta objektiivia laajempaa kuvakulmaa varten: Tokina Vista 21 mm T1,5 ja 29 mm T1,5.

Tokina kiinteäpolttovälisistä Vista-objektiiveista on tullut yhä suositumpi valinta tuotannoissa, ja ne ovat saaneet mainetta tyylikkäistä ja erittäin yksityiskohtaisista kuvista. Linssivääristymät ja kromaattiset aberraatiot ovat hyvin hallittuja, ja niissä on minimaalinen tarkennushengitys, pehmeä, miellyttävä heijastus ja lempeä siirtyminen kohteesta taustaan.

Niitä käytetään monenlaisissa elokuvissa, lyhytelokuvissa, mainoksissa ja musiikkivideoissa, ja voit nähdä tuloksen suuremmissa Netflixin, Marvelin ja BBC:n tuotannoissa.

Optinen rakenne koostuu 19 elementistä 18 ryhmässä 21 mm:n objektiivissa ja 18 elementistä 18 ryhmässä 29 mm:n objektiivissa. Optisen rakenteen ansiosta objektiivi tuottaa erityisen terävän kuvan jopa 8K-resoluutiolla kuvattaessa, ja sen kuvan luonne on miellyttävä koko iirisalueella, ja se on käyttökelpoinen myös laajalla aukolla.

Sekä 21 mm T1,5:n että 29 mm T1,5:n etuhalkaisija on 114 mm ja etusuodatinkierre 112 mm, ja ne ovat painoltaan ja kooltaan samanlaisia kuin sarjan muut objektiivit. Objektiiveilla on sama muoto, tarkennuksen kierto, objektiivin hammaspyörän asento ja etuputken halkaisija kuin muilla Vistan prime-objektiiveilla. Objektiivin rungossa olevat merkinnät ovat luettavissa kummaltakin puolelta kameraa.

Kuten nykyisetkin objektiivit, ne ovat saatavilla vaihdettavissa olevilla ARRI PL-, EF-, MFT-, Sony E ja ARRI LPL -kiinnikkeillä

Hinta ja toimitus

Uuden objektiivin toimitukset alkavat toukokuussa 2022.

Tokina Vista 21 mm T1,5 - 7990,00 € (alv24%)

Tokina Vista 29 mm T1,5 - 7690,00 € (alv24%)

Saadaksesi lisätietoja, ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• 46,7 mm:n piirtoympyrä, joka kattaa Full frame-, Vista Vision- ja Red Dragon 8K VV -kennot
  • Ei lähes lainkaan focus breathing -efektiä
  • Yhdeksänlehtinen aukko tasaisen pyöreää bokehia varten
  • Sama paino ja koko kuin muilla Vista-sarjan objektiiveilla
  • Erittäin valovoimainen T1,5-aukko
  • Kestävä, täysmetallinen

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Ricoh/Pentax, Sirui, Kowa, Saramonic, Think Tank, Gomatic, Boundary Supply, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Kenko, Lensbaby, Angelbird, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Seetec, Vaxis, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen