2013-01-29 14:00Lehdistötiedote

Tamronilta Micro Four Thirds –megazoom-objektiivi

null

Tamron julkaisee ensimmäisen Micro Four thirds – objektiivinsa. Kyseessä on megazoom-objektiivi 14-150mm:n polttovälillä (vastaa 35mm formaatissa polttoväliä 28-300mm).

14-150mm F/3,5 – 5,8 Di III VC

Yhdistämällä sekä asfääristä että hybridiasfääristä linssiteknologiaa on saatu aikaiseksi erittäin kompakti, pitkän polttovälin objektiivi. Vaikka objektiiviin on istutettu vielä VC-kuvanvakaaja, niin objektiivin suodinkierteen halkaisija on saatu puristettua 52mm:n kokoiseksi. Objektiivi on lisäksi varustettu erittäin hiljaisella ja nopealla automaattitarkennuksella.

Kuvanvakaaja voidaan tarvittaessa myös kytkeä pois päältä, jos objektiivia käytetään rungossa jossa on sisäänrakennettu kuvanvakaaja (esim. Olympus).

Täydellisen pyöreän suljinaukon ansiosta objektiivilla saadaan aikaiseksi todella näyttävää taustan epäterävyyttä. Objektiivia tulee olemaan saatavilla sekä mustana että hopeanvärisenä, joten kaikenvärisille kameroilla löytyy varmasti hyvin yhteensopiva väri.

Ominaisuudet

·  Polttoväli:   14-150mm (vastaa 28-300mm 35mm:n formaatissa)

·  Valovoima:  F/3,5 – 5,8

·  Optinen rakenne:  17 linssiä 13 ryhmässä

·  Lähitarkennus:  50 cm

·  Suurennussuhde:  1:3,8

·  Suodinkierre:  52mm

·  Pituus kiinnitettynä:  80,4

·  kokonaispituus:  85,2mm

·  Halkaisija:  63mm

·  Paino:  350g

·  Himmenninlevyt:  7 kpl

·  Mukana vastavalosuoja

Hinta ja saatavuus

Ei vahvistettu

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Nissin, Rotolight, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen