2019-10-23 05:47Lehdistötiedote

Tamron kehittää 70-180mm f/2.8 -objektiivia Sony E -kiinnitykselle

Objektiivivalmistaja Tamron jatkaa Sonyn peilittömille kameroille suunniteltujen objektiivien kehittämistä. Tuleva telezoom-objektiivi tarjoaa hyvän valovoiman ja nopean valovoiman lisäksi erittäin kompaktin muotoilun ja kevyen painon.

Vielä kehitteillä oleva 70-180mm f/2.8 Di III VXD -objektiivi tulee olemaan Tamronin kolmas täydenkennon zoom-objektiivi Sony FE-kiinnitykselle. Sen myötä japanilaisen valmistajan objektiivivalikoimaan kuuluvat polttovälit 17 mm superlaajakulmasta 180 mm teleen, f/2.8 valovoimalla koko alueella! Uusi objektiivi täydentää jo olemassa Olevia 17-28mm f/2.8 Di III RXD ja 28-75mm f 2.8 Di III RXD -zoomeja ja kuten ne, se on yhteensopivia niin APS-C- kuin täyden kennon kameroiden kanssa.

Pienempi, kevyempi ja helpompi käsitellä

Tärkeänä tavoitteena kaikkien kolmen objektiivin suunnittelussa on ollut tarjota kompakti ja kevyt runko, joka helpottaa käsittelyä Sonyn peilittömän kameran kanssa. Tamron 70-180mm f / 2.8 Di III VXD on alle 15 cm pitkä ja painaa vain 815 grammaa. Se on huomattava painovähennys verrattuna perinteiseen 70-200 mm f/2,8-valovoimaiseen zoom-objektiiviin. Kompaktista koostaan huolimatta Tamron lupaa, että objektiivi kuvanlaatu on erinomainen edistyneellä optisella rakenteella ja erityisillä lasityypeillä.

Uusi tarkennusmoottori ja tuki silmätarkennukselle

Uusi VXD-lineaarimoottori (Voice-coil eXtreme-torque Drive) takaa nopean, hiljaisen ja tarkan automaattitarkennuksen. Se toimii erinomaisesti liikkuviin kohteisiin ja videokuvaamiseen. Objektiivi tukee myös Sony kameroiden tarkennustapoja, kuten Fast Hybrid AF (yhdistelmä kontrasti- ja vaihetarkennusta) ja Eye AF (automaattinen tarkennus kohteen silmiin). Epätavallisen lyhyt 85 cm tarkennusetäisyys tekee Tamronin uudesta telezoom-objektiivista ihanteellisen useisiin kuvaustarkoituksiin. Se sopii niin urheilun, luonnon kuin potrettien ja lähikuvien ottamiseen.

Sääsuojattu rakenne

Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD on sääsuojattu rakenne, jossa kumitiivisteet estävät kosteuden ja pölyn pääsemisen objektiivin sisälle. Optiset pinnat on käsitelty lisäksi fluoripinnoitteella, joka hylkii rasvaa, likaa ja vettä, sekä helpottaa pintojen puhdistamista. Uusi zoom-objektiivi käyttää myös samaa 67mm suodinkierrettä kuin muut Tamronin Sony FE-objektiivit. Se on suuri etu, sillä käyttäjän ei tarvitse ostaa useita erilaisia suodinsarjoja ja huolehtia siitä, että oikeat suotimet ovat mukana kuvausmatkalla.

Hinta ja saatavuus

Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD hinta julkaistaan myöhemmin ja sen toimitukset alkavat keväällä 2020.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

Yhteenveto Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD

• Valovoimainen, sääsuojattu telezoom-objektiivi Sony E / FE-kiinnitykselle
  • Erittäin pieni kokoinen ja kevyt, vain 149mm pitkä ja 815 grammaa painava
  • Suunniteltu täydelle kennolle, sopii myös APS-C-kameroiden kanssa
  • Sääsuojattu rakenne
  • Etulinssin fluoripinnoite hylkii rasvaa ja vettä
  • Nopea, hiljainen ja tarkka VXD-tarkennusmoottori
  • Yhteensopiva Sonyn Fast Hybrid AF ja Eye AF kanssa
  • Lyhyt 85 cm tarkennusetäisyys
  • 67mm suodin kierre

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Nissin, Rotolight, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen