2022-07-28 10:00Lehdistötiedote

Tamron julkistaa uuden monipuolisen ultratelezoomin

Tamron 50-400mm F4.5-6.3 Di III VC VXDTamron 50-400mm F4.5-6.3 Di III VC VXD

Uusi Tamron 50-400 mm F/4,5-6,3 Di III VC VXD luo täysin uuden luokan huipputehokkaille peilittömille ultratelezoom-objektiiveille

Tämä uusi ultratelezoom-objektiivi peilittömille täyskennoisille Sonyn E-mount kameroille on samankokoinen kuin perinteiset 100-400 mm zoom-objektiivit, mutta 50-400 mm F4.5-6.3 kattaa tavallisen 50 mm objektiivin ja ulottuu aina 400 mm: asti ultratelefoto päässä, mikä tarjoaa tavanomaisiin 100-400 mm zoom-objektiiveihin nähden ennennäkemättömän monipuolisuuden.

Uudessa objektiivissa on parannettu rakenne ja huomattavan kompakti muotoilu, sillä sen pituus on vain 183,4 mm ja paino 1155 g. Siinä on kosteutta kestävä rakenne, joka mahdollistaa käytön myös vaikeissa sääolosuhteissa. Linssielementin etupinta on päällystetty suojaavalla fluoriyhdisteellä, joka on vettä ja öljyä hylkivä. Pinnoitteen ansiosta linssin pinta on helpompi pyyhkiä puhtaaksi ja se on vähemmän altis lian, pölyn, kosteuden ja sormenjälkien vahingollisille vaikutuksille.

Optinen rakenne, joka koostuu 24 elementistä 18 ryhmässä, 2 XLD-, 3 LD- ja 2 asfääristä linssielementtiä, tuottaa erinomaisen kuvanlaadun koko 50-400 mm:n polttovälialueella.

Käyttäjät voivat myös nauttia puolimakrokuvauksesta, jonka MOD on 0,25 m ja suurin suurennussuhde 1:2 50 mm:n polttovälillä.

Objektiivi on varustettu Tamronin omalla VC-mekanismilla (tärinän kompensointi), joka vaimentaa tehokkaasti kameran tärinää, jota voi esiintyä kuvattaessa pitkillä polttoväleillä. Se auttaa myös vähentämään epätarkkoja kuvia, kun kuvaat käsivaralta hämärässä tai hitaammilla suljinajoilla.

Automaattitarkennus on nopea ja tarkka ja siinä on maineikas VXD-lineaarimoottoritarkennusmekanismi. Tässä kehittyneessä AF-mekanismissa yhdistyvät nopeus ja tarkkuus, mikä mahdollistaa nopean ja tarkan tarkennuksen seurannan koko zoomausalueella.

Laiteohjelmiston voi päivittää vedenpitävän liitäntäportin kautta ja objektiivi on yhteensopiva Tamrons Lens Utility -ohjelmiston kanssa, jonka avulla käyttäjä voi mukauttaa objektiivia ainutlaatuisilla toiminnoilla, kuten tarkennuksen rajoittimella, A-B-tarkennuksella ja tarkennuksen esiasetuksilla.

Toimitus ja hinnoittelu

Uuden objektiivin toimitukset alkavat syksyllä 2022.

Hinta ilmoitetaan myöhemmin.

Saadaksesi lisätietoja, ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• 8x zoomaussuhde
  • Valinnainen Arca-Swiss-yhteensopiva jalustakiinnike on saatavana
  • BBAR-G2 ja fluoripinnoite
  • Zoomauksen lukituskytkin
  • Liitinportti on vesitiivis (USB Type-C)
  • VXD-lineaarimoottoritarkennus
  • Ohjaa kameraa tehokkaasti
  • VC (tärinän kompensointi)
  • Nopea zoomaus (zoomausrenkaan kiertokaari 75°)
  • Suotimen koko on 67 mm

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Ricoh/Pentax, Sirui, Kowa, Saramonic, Think Tank, Gomatic, Boundary Supply, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Kenko, Lensbaby, Angelbird, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Seetec, Vaxis, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen