2021-03-02 06:00Lehdistötiedote

Takaisin juurille, uusi analoginen kamera lfordilta.

Ilford Sprite 35-II on edullinen uudelleenkäytettävä 35 mm analoginen kompakti filmikamera, joka kunnioittaa alkuperäistä 1960-luvun Sprite 35 -kameraa.

Siihen on paljon hyviä syitä - jotkut rakastavat filmin tuottamien valokuvien aitoa ulkoasua; lisäksi kokemuksessa on tietynlaista kurinalaisuutta, sillä sinulla on vain 24 tai 36 kuvaa joilla työskennellä, ja filmirullan kehittämisen odottaminen. Sitten on tietenkin halu hidastaa digitaalisen tekniikan laukkaa ja välitöntä tyydytystä.

1960-luvulla harvat kamerat olivat helppokäyttöisempiä ja edullisempia kuin Sprite 35. Unohda suljinnopeus, aukko tai valomittarit - lataa vain rulla filmiä, paina laukaisinta ja väännä kampea. Se oli houkutteleva kamera ihmisille, jotka halusivat napata muutaman kuvan huolimatta oikeista asetuksista.

Sprite 35-II avulla Ilford jatkaa perintöään ja täyttää ihmisten tarpeet, jotka kokeilevat 35 mm filmillä ja etsivät yksinkertaista kameraa. Se on askel ylöspäin kertakäyttöisistä kameroista, ja koska se on uudelleenkäytettävä, se ei aiheuta ylimääräistä jätettä.

Kamerassa on kiinteä suljinnopeus (1/120s) 31 mm yksielementtisellä, kiinteällä tarkennuksella varustetulla f/9-valovoimaisella laajakulmaobjektiivilla, joka sopii täydellisesti useimpiin hyvin tarkennettuihin otoksiin päivänvalossa, ja siinä on myös sisäänrakennettu 15 sekunnin salaman latausaika yökuvaukseen. Käyttäjät voivat ladata Sprite 35-II suosikkifilmillään, olipa se sitten värinegatiivi tai mustavalkoinen, jolloin he voivat napata nopeita otoksia tai tunnelmallisia yksivärisiä kohtauksia. Kamerassa on manuaalinen filmin siirtokampi, jolla siirtyä seuraavaan kuvaan ja kelata rulla takaisin, kun filmi on täynnä.

Ilford Sprite 35-II on hauska ja edullinen tapa siirtyä analogiseen valokuvaan ja kokea hopeapohjaisten valokuvien maaginen silkkinen rakeisuus.

Hinta ja toimitus

Ilford Sprite 35-II toimitukset alkavat maaliskuussa ja sen suositeltu myyntihinta on 52,90 euroa.

Tärkeimmät ominaisuudet

• Edullinen, uudelleenkäytettävä 35 mm kompakti filmikamera
  • Helppokäyttöinen
  • Sisäänrakennettu salama
  • Retromuotoilu

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Lowepro, Ricoh/Pentax, Sirui, Joby, Kowa, Saramonic, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Rotolight, Kenko, Lume Cube, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen