2022-09-20 10:30Lehdistötiedote

Sirui laajentaa anarmofista valikoimaansa

Kun Sirui lanseerasi lähes kolme vuotta sitten ensimmäisen anamorfisen objektiivinsa, monet arvioivat sen upean optisen laadun ja erittäin kilpailukykyisen hinnan tekevän siitä kaikille sopivan anamorfisen objektiivin.

Nyt Sirui nostaa jälleen rimaa uudella 1,25-kertaisella anamorfisella sovittimellaan, joka muuttaa kaikki objektiivisi anamorfisiksi, jonka lisäksi se  tuottaa kaksinkertaisen "Squeeze factorin" Siruin aiempien 1,6-kertaisten anamorfisten objektiivien kanssa käytettäessä.

Sovittimen lanseerauksen yhteydessä yhtiö myös ilmoittaa laajentavansa Venus-sarjaansa kahdella uudella 1,6-kertaisella anamorfisella objektiivilla, 35 mm ja 100 mm T2.9. Objektiivit tuottavat klassista anamorfista ilmettä sinisine linssiheijastuksineen ja venytettyine soikiobokehineen ja ne ovat saatavilla RF-, L-, E- ja Z-kiinnityksiin.

Yhdistä uusi sovitin Sirui Venus -objektiiveihin, niin saat kaksinkertaisen "Squeeze factorin", joka on monien elokuvantekijöiden mielestä anamorfisten objektiivien graalin malja.

Sovitin on suhteellisen pieni, vain 46,5 mm pitkä ja painoltaan 650 g. Sovittimessa on 82 mm takakierre ja se sopii useimpiin muihin objektiiveihin tarjotuilla 67 mm, 72 mm, 77 mm ja 92 mm sovitusrenkailla.

Pallomaisten objektiivien kanssa sovitin tuottaa anamorfisten objektiivien ominaispiirteitä, kuten elokuvamaisen laajakulmakuvasuhteen ja sinisiä linssiheijastuksia. Kuvasuhteella 16:9 kuvaaminen tuottaa kuvasuhteen 20:9, mikä mahdollistaa videoiden toistamisen koko näytön tilassa älypuhelimilla.

Hinta ja toimitus

Sirui Venus 1.6 T2.9 35 ja 100 mm -objektiivien ja uuden anamorfisen sovittimen toimitukset alkavat syyskuun lopussa. Niiden suositushinnat ovat seuraavat:

• Sirui 1.25x anamorfinen sovitin - 749,00 euroa
  • Sirui Venus 1.6x T2.9 35 mm - 1490,00 euroa
  • Sirui Venus 1.6x T2.9 100 mm - 1490,00 euroa

Hinnat sisältävät alv24%

Lisätietoja saadaksesi ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Anamorfisen sovittimen tärkeimmät ominaisuudet

• Suurin aukko T2.9
  • Helposti säädettävä tarkennus: aseta objektiivi äärettömään ja säädä sovittimesta
  • Seurantatarkennus hammasrattailla
  • Tekee 1,6-kertaisesta anamorfisesta objektiivista 2,0-kertaisen
  • Lisää anamorfisia ominaisuuksia, kuten elokuvamaisen laajakulmakuvasuhteen ja sinisiä linssiheijastuksia

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Ricoh/Pentax, Sirui, Kowa, Saramonic, Think Tank, Gomatic, Boundary Supply, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Kenko, Lensbaby, Angelbird, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Seetec, Vaxis, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen