2023-12-07 08:00Lehdistötiedote

Samyangin uusi V-AF-objektiivi videokuvaajille

Samyang_V-AF 100mm T2.3 FESamyang_V-AF 100mm T2.3 FE

Samyang laajentaa suosittua V-AF-objektiivisarjaansa uudella teleobjektiivilla, joka sopii täydellisesti muotokuvien ja erilaisten asetelmien kuvaamiseen. Uusi objektiivi vastaa kutsuun nimellä: Samyang V-AF  100 mm T2.3 Sony FE.

Uusi 100 mm T2.3 FE-objektiivi on jatkoa menestystarinalle, johon liittyvät 24 mm, 35 mm, 45 mm ja 75 mm T1.9 FE-objektiivit.  Uusi objektiivi tuo mallistoon lisää syvyyttä.

Tämä polttoväli yhdessä suuren T2.3-aukon kanssa tekevät objektiivista täydellisen muotokuvien ja haastattelujen kuvaamiseen, mutta se sopii myös erinomaisesti tuotteiden ja asetelmien kuvaamiseen.

Uudessa objektiivissa on sama nopea automaattitarkennus, yhtenäinen värisävy ja elokuvamaiset ominaisuudet kuin sarjan muissa objektiiveissa. Se on hieman pidempi johtuen optisesta rakenteesta, joka koostuu 9 elementistä 8 ryhmässä. Rakenteeseen on sisällytetty 2 HR- ja 2 ED-linssiä, jotka antavat ylivoimaisen optisen suorituskyvyn.

Vaikka objektiivi on fyysisiltä mitoiltaan 13 mm pidempi, sen paino ja painonjakauma ovat samat kuin edeltäjässä, joten sitä ei tarvitse tasapainottaa uudelleen, kun sitä käytetään gimbaalissa. Myös tarkennusrengas on samassa asennossa kuin muissa objektiiveissa.

Aivan kuten sarjan aiemmissa objektiiveissa, uudessa 100 mm:ssä on objektiivin sivussa mukautettava valitsin, jonka voi asettaa käyttämään manuaalista tarkennusta tai sallia aukon säätämisen tarkennusrengasta kääntämällä.

Kytkimen alapuolella on tarkennuksen pitopainike, jonka avulla tarkennus voidaan lukita tietylle etäisyydelle. Käyttäjä voi myös määrittää painikkeelle muita haluamiaan toimintoja laiteohjelmistopäivityksen avulla.

Uusi objektiivi sopii myös Samyangin uuteen V-AF-sarjan anamorfiseen sovittimeen. Sovitin lisää anamorfisia ominaisuuksia suosittuihin V-AF-objektiiveihin ja sen odotetaan ilmestyvän vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Hinnoittelu ja toimitus

Uuden objektiivin toimitukset alkavat joulukuun 2023 lopussa.

Suositeltava myyntihinta on:

Samyang V-AF  100 mm T2.3 Sony FE - 599,00 euroa

Lisätietoja saa osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät tiedot

• Sony E-mountille
  • Tukee 8K-resoluutiota
  • Sopii erinomaisesti muotokuvien ja asetelmien kuvaamiseen
  • Kompakti ja kevyt
  • 9-lamelinen pyöreä himmennin
  • Etupuolella on merkkivalo

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hobolite, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, OWC, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen