2023-02-28 08:00Lehdistötiedote

Samyangin uusi muotokuvaobjektiivi Fuji X:lle

Samyang_AF 75mm F1.8 XSamyang_AF 75mm F1.8 X

Samyang esittelee AF 75 mm F1.8 X Fuji X-mount -objektiivin, joka on erinomaisen kuvanlaadun ja kauniin luonnollisen bokehin tarjoava kevyt muotokuvaobjektiivi.

Kevyt, 257 grammaa painava, ja vain 69,3 milliä pitkä uusi 75 mm:n muotokuvaobjektiivi (vastaa 112,5 mm:n täyskennossa) on täydellinen tasapaino kannettavuuden ja erinomaisen suorituskyvyn välillä, ja se sopii täydellisesti Fujifilm-kameroiden ohueen muotoiluun. Siinä on mikrokuvioitu tarkennusrengas, joka tuntuu hyvältä käyttää ja sen säätiivistys takaa käytön vaikeissa sääolosuhteissa sekä suojaa objektiivia kevyeltä sateelta, lumelta ja pölyltä.

Objektiivissa on Samyangin nopea lineaarinen STM (askelmoottori), joka tarjoaa valokuvaajille ja videokuvaajille hiljaisemman ja nopeamman tarkennuksen. Uuden objektiivin objektiivirakenne koostuu 10 elementistä 9 ryhmässä, ja 2 HR- ja 3 ED-erikoislasielementtiä on sisällytetty optiseen rakenteeseen kromaattisen aberraation ja vääristymien minimoimiseksi, mikä takaa terävämmät kuvat.

UMC-pinnoite (Ultra Multi Coating) on levitetty linssielementteihin vähentämään pintaheijastuksia, estämään heijastuksia ja haamukuvia sekä parantamaan valonläpäisyä ja kontrastia. Yhdeksänlehtinen aukko tuottaa pehmeän, kermaisen bokehin, joka korostaa kohdetta ja luo kuvaan syvyyden tunteen.

Objektiivin sivussa olevan mukautetun kytkimen avulla käyttäjä voi asettaa toimintoja, joita voidaan lisätä myöhemmin laiteohjelmistopäivityksellä. Objektiivin erinomaisen optisen suorituskyvyn ja Fujifilm X-trans -kennojen ansiosta Samyang AF  75 mm F1.8 X -objektiivi antaa kohteesi erottua pehmeää, epätarkkaa taustaa vasten kauniilla bokehilla.

Uusi Samyang AF  75 mm F1.8 X on saatavilla maaliskuusta 2023 alkaen ja sen suositeltava myyntihinta on 479,00 euroa.

Lisätietoja saat osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät tekniset tiedot

• Kompakti ja kevyt
  • Ihanteellinen muotokuvaukseen ja lifestyle-valokuvaukseen
  • Erinomainen optinen suorituskyky
  • Nopea, äänetön automaattitarkennus
  • Kermainen luonnollinen bokeh
  • Säätiivis

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen