2023-04-06 08:15Lehdistötiedote

Samyangin uusi dynaaminen telezoom-objektiivi

Samyang AF 35-150mm FESamyang AF 35-150mm F2-2,8 FE

Samyang kehittää monipuolisia ja dynaamisia zoomeja Sony E-mount-objektiiviin. He julkaisivat aiemmin suositun 24- 70 mm F2.8 -mallin, joka sai suuren suosion loistavan optisen suorituskykynsä ansiosta. Nyt he esittelevät entistäkin tehokkaamman ja dynaamisemman zoomin, uuden AF 35- 150 mm F2-2.8 FE:n. Uusi objektiivi on loistava yleislinssi, joka sopii yhtä hyvin niin valo- kuin videokuvaukseen. Sen dynaaminen polttoväli kattaa laajan valikoiman kuvaustilanteita muotokuvista matkakuvaukseen ja katukuvauksesta maisemakuvaukseen.

Uuden objektiivin suurin aukko on f/2 laajimmillaan ja f/2,8 telepäässä ja se kattaa viisi suosituinta polttoväliä 35, 50, 85, 135 ja 150 mm. Objektiivin optinen rakenne koostuu 21 elementistä 18 ryhmässä, joissa on 2 ASP-, 1 HB-, 3 H-ASP- ja 6 ED-elementtiä. Objektiivin optinen suorituskyky on ylivoimainen koko zoomausalueella. UMC (Ultra Multi-Coating) -tekniikkaa sovelletaan linsseihin heijastusten ja haamukuvien minimoimiseksi, mikä auttaa tuottamaan luonnollisia ja selkeitä kuvia. Suuri aukko auttaa tehokkaasti erottamaan kohteen taustasta, ja yhdeksän kalvonterää luovat tasaisen ja houkuttelevan bokehin.

Objektiivin lineaarinen askelmoottori (STM) on nopea ja erittäin herkkä, mikä sopii sekä valo- että videokuvaajille. Se tarjoaa erinomaisen tarkennuksen seurannan ja sulavat siirtymät. Videota kuvattaessa AF-nopeutta säädetään tarkemmin jäljittelemään elokuvaobjektiivin tarkennuksen säätöä. Kun siirrytään lineaariseen MF-tarkennukseen, tarkennuksen säätö vastaa mahdollisimman hyvin manuaalitarkennuksen vääntömomenttia. Objektiivissa on videokuvaukseen erikoistunut digitaalinen parfokaalirakenne. Kun kohde on tarkennettu MF-tilassa, tarkennusta ei tarvitse säätää uudelleen, vaikka sitä suurennettaisiin tai pienennettäisiin. Näin kuvaajat voivat lyhentää kuvausaikaa ja mahdollistaa tarkan ja vakaan kuvauksen. Samyang on myös onnistunut pitämään focus breathing -efektin minimissä.

Objektiivi on täysin säänkestävä. 12 objektiivin alueella on säätiivistys, joka estää pölyn, kevyen sateen ja lumen aiheuttamat vauriot tai likaantumisen. Objektiivin sivussa olevat mukautetut kytkimet ja painikkeet antavat käyttäjälle mahdollisuuden hallita objektiivia täysin. Käyttäjät voivat vaihtaa haluamiaan toimintoja kolmen mukautetun kytkimen avulla. Kytkimillä käyttäjä voi vaihtaa toimintoja, kuten tarkennuksen tallennus, dolly shot, aukkorengas ja paljon muuta. Samyangin telakka-aseman avulla voidaan tulevaisuudessa lisätä toimintoja.

MOD (Minimum Object Distance) on vain 0,33 m. Yhdessä objektiivin nopean aukon kanssa se tuottaa ainutlaatuisen perspektiivin läheltä kohdetta ja kauniin sumean taustan.

Hinnoittelu ja toimitus

Uuden objektiivin toimitukset alkavat toukokuussa 2023 ja sen suositeltu myyntihinta on:

Samyang AF 35-150MM F2-2.8 Sony FE - 1290,00 euroa

Lisätietoja saat sähköpostilla osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät tekniset tiedot

• Suuri optinen suorituskyky
  • Kattaa suosituimmat polttovälit
  • Useita videokuvaukseen suunniteltuja toimintoja
  • Nopea AF
  • Sopii erinomaisesti makrokuvaukseen, MOD on vain 0,33m.
  • Säätiivis
  • Toimintoja voidaan lisätä laiteohjelmiston kautta.

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Liittyvät mediat