2021-10-26 08:00Lehdistötiedote

Samyangin dynaaminen laajakulma Fuji X:lle

Samyang AF -sarjan valikoima laajenee APS-C:lle tarkoitetulla, terävällä f/2 ultralaajakulmalla: Samyang AF 12 mm f/2 Fuji X -kiinnitykselle.

Samyang on yksi suosituimmista optiikan valmistajista Sonyn peilittömille kameroille. Nyt he julkaisevat ensimmäisen Fujifilm X -kiinnitykselle suunnitellun AF-objektiivin. Objektiivilla on kompakti ja kevyt rakenne ja se sopii erinomaisesti katu-, maisema-, arkkitehtuurikuvaukseen ja paljon muuhun.

Tämän uuden 12 mm:n objektiivin paino on vain 212 g ja pituus vain 59,2 mm, joten se yhdistää täydellisesti kannettavuuden ja erinomaisen suorituskyvyn ja on täydellinen kumppani Fujifilm-kameroiden ohuelle muotoilulle. Runko on kokonaan metallia ja objektiivi on säänkestävä, jotta sitä voidaan käyttää myös ankarissa sääolosuhteissa.

Objektiivin rakenne koostuu 12 elementistä 10 ryhmässä. Linsseistä viisi on erikoislasia (1 H-ASP, 1 ASP ja 3 ED); kolme erittäin matalan hajonnan elementtiä ja kaksi asfääristä (H-ASP & ASP) elementtiä on sisällytetty optiseen suunnitteluun kromaattisten poikkeamien ja vääristymien minimoimiseksi terävämpiä kuvia varten. Optisen rakenteen ansiosta objektiivi tarjoaa erinomaisen kuvanlaadun keskeltä kehyksen reunoille, jopa f/2.0 maksimiaukolla

Linssielementtien UMC-pinnoite (Ultra Multi Coating) vähentää pinnan heijastuksia ja estää linssiheijastuksia ja haamukuvia sekä antamaan paremman valonläpäisyn ja enemmän kontrastia.

Hinta ja toimitus

Uuden objektiivin toimitukset alkavat joulukuussa 2021 ja sen suositeltu myyntihinta on 439,00 €

Saadaksesi lisätietoja, ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• Lineaarinen STM automaattitarkennusmoottori tarjoaa nopean ja hiljaisen tarkennuksen
  • Erinomainen optinen suorituskyky
  • Vastaa 18 mm objektiivia 35 mm täyskennoisella
  • Kehittynyt pinnoite

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Ricoh/Pentax, Sirui, Kowa, Saramonic, Think Tank, Gomatic, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Rotolight, Kenko, Lume Cube, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen