2020-05-26 07:00Lehdistötiedote

Samyangilta kaksi uudistettua manuaalitarkenteista objektiivia

Samyang on jo pitkään ollut yksi suosituimmista manuaalisesti tarkennettavien objektiivien valmistajista. Kaksi suosituinta polttoväliä ovat 14 mm maisema- ja tähtivalokuvaajille ja 85 mm hää- ja muotokuvavalokuvaajille.

MF-14mm F2.8 MK2 ja MF-85mm F1.4 MK2 ovat kauan odotettuja uudistettuja versioita kahdesta suositusta objektiivista. Ne on suunniteltu täydenkennon kameroille ja toimivat hyvin myös APS-C -kennoilla. Molemmat objektiivit ovat saatavana kuudella eri kiinnityksellä Canon EF:lle, Nikon F AE:lle, Sony E:lle, Fujifilm X:lle, Canon M:lle ja MFT:lle.

Mikä on uutta?

Objektiiveissa on uudet FocusLock- ja Declick-ominaisuudet. Voit lukita tarkennuksen, joka helpottaa esimerkiksi tähtienkuvaamisessa ja videoidessa. Declick mahdollistaa aukon portaattoman hienosäädön F-askelien välillä, joka vähentää kirkkauseroja otosten välillä. Kääntämällä hopeisen renkaan asentoon ”Free”, voit kiertää aukkorengasta tasaisesti ilman pykäliä.

Upea bokeh, edistyksellinen optinen rakenne ja moderni muotoilu

14 mm F2.8 MK2 ja 85 mm F1.4 MK2 objektiiveissa on molemmissa 9-lehtinen himmennin upeita bokeh-efektejä varten. Tämä sopii erinomaisesti unenomaisen, epätarkan taustan luomiseksi muotokuvissa, tai kuvaamaan selkeitä ja tarkkoja tähtikuvia.

14 mm:n objektiivin optinen suunnittelu koostuu 14 elementistä 10 ryhmässä. Kolme korkean taitekertoimen linssiä, 1 hybridiasfäärinen linssi, 1 asfäärinen linssi, sekä 2 erittäin matalan vääristymän linssiä. 85 mm:n objektiivissa on 9 elementtiä 7 ryhmässä. Samyang käyttää asfääristä hybridilinssiä pallomaisten vääristymien ja poikkeamien minimoimiseksi terävän kuvanlaadun saavuttamiseksi.

Molemmissa objektiiveissa on uusi ja moderni muotoilu. Objektiivikiinnitys on suojattu tiivisteillä kosteuden ja sadepisaroiden tunkeutumisen estämiseksi. Tämä ominaisuus tarjoaa lisäsuojan kuvattaessa ulkona ankarissa sääolosuhteissa.

Hinta ja toimitus

Molemmat objektiivit ovat saatavilla kesäkuussa 2020.

Suositellut myyntihinnat ovat:

• Samyang 14mm F2.8 MK2 (Canon, Sony FE, Fuji & MFT): 399 €
  • Samyang 14mm F2.8 MK2 (Nikon AE): 439 €
  • Samyang MF 85mm F1.4 MK2 (Canon, Sony FE, Fuji & MFT): 359 €
  • Samyang MF 85mm F1.4 MK2 (Nikon AE):399 €

Lisätietoja saadaksesi ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• Saatavana kuudella eri kiinnityksellä Canon EF, Nikon F AE, Sony E, Fujifilm X, Canon M ja MFT
  • Erinomaiset f/1.4 ja f/2.8 aukot
  • Uusina ominaisuuksina Focus Lock ja Declick-aukonsäätö
  • Kauniit bokeh-efektit, hieno optinen suunnittelu ja 9-lehtinen himmennin
  • Uusi ja moderni muotoilu tiivistetyllä objektiivikiinnityksellä

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Lowepro, Ricoh/Pentax, Sirui, Joby, Kowa, Saramonic, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Rotolight, Kenko, Lume Cube, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, PRO-mounts, Feelworld, Azden, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen