2019-09-10 12:00Lehdistötiedote

Rotolight Titan X2 – Elokuvavalaisun uusi aikakausi

null

Tehokas, innovatiivinen ja äärimmäisen monipuolinen Rotolight Titan X2 LED tarjoaa elokuvaajille ja valokuvaajille vertaansa vailla olevan valonhallinnan niin studiossa kuin miljöössäkin.

Rotolight Titan X2 pyrkii määrittelemään elokuvavalaisun standardit uusiksi. Uudessa LED-paneelissa käytetään uusimpaa RGBWW LED-teknologiaa, joka mahdollistaa erinomaisen valotehon ja ennen näkemättömän väritarkkuuden ihosävyissä. Lisäksi Titan X2 -valoissa on useita aivan uusia ominaisuuksia, jotka on suunniteltu parantamaan valaisuammattilaisten luovia mahdollisuuksia. Titan X2 on suunniteltu ja valmistettu UK:ssa tinkimättömiin ilmailustandardeihin. Uutuusvalo edustaa uusinta LED-teknologiaa tyylikkäässä, mutta kestävässä rungossa.

Kirkas ja välkkymätön kuvausvalo

Titan X2 on kirkkain koskaan valmistettu pehmeää valoa tuottavana 2x1-paneeli, joka tuottaa tarpeeksi valotehoa mihin tahansa valaisuolosuhteeseen ja se suoriutuu erinomaisesti koko CCT-spektruminsa (3000K – 10000K) alueella. Se on täydellinen nopeaan työskentelyyn, sillä valo on täysin välkkymätön kaikilla suljinajoilla ja valotehoilla. Suurella pinta-alalla varustettu pehmeä paneeli luo kohteisiin pehmeän imartelevan valon ilman kovia varjoja.

Elektroninen valonsäätö

Valaisuammattilaiset voivat nyt säätää elektronisesti valon pehmeyttä, tarkennusta ja leviämistä Rotolightin patentoiman SmartSoft-teknologian avulla. Se tarjoaa vertaansa vailla olevan valon hallinnan ilman geelejä tai muita lisävarusteita. Aikaa ja rahaa säästävää SmartSoft-järjestelmää voidaan säätää itse valosta, DMX-ohjaimella tai langattomasti.

Värillnen kosketusnäyttö

Karkaistu LCD-kosketusnäyttö intuitiivisella, nopealla ja hyvin reagoivalla käyttöliittymällä helpottaa Titan X2 -valon käyttämistä kuvauksissa. Valaisijan ei tarvitse selata monimutkaisia alivalikoita, vaan kaikki tärkeät ominaisuudet ovat yhden painalluksen päässä. Tämän lisäksi käyttäjä voi ohjelmoida jopa 10 esiasetusta nopeasti saataville. Täysiväriseltä näytöltä voidaan selata laajaa suodinkirjastoa esikatselulla, jolloin elokuvaajat saavat helposti käyttöönsä juuri haluamansa värin.

Tarkka värintoisto ja suodatinkirjasto 1300 geelillä

Rotolightin RGBWW-teknologialle suunnitelema PentaChromic Colour EngineTm mahdollistaa erittäin tarkan väritoiston, joka takaa kauniit ja tarkat ihon sävyt ja suuren värikylläisyyden. Titan X2:ssa on erinomainen värintoisto sekä CRI- että TLCI-indekseillä mitattuna, mikä tuo kohteen todelliset värit esiin ja vähentää jälkikäsittelytyötä. Lukuisat värien hallinta-asetukset (CCT, HSI, RGBW, XY ja Filter) takaavat yli 16,7 miljoonan värisävyn vaivattoman käyttämisen ja sisältävät myös kattavan kirjaston, joka sisältää 1300 teollisuuden käyttämää värigeeliä.

Luovat CineSFX-valaisutehosteet

Titan X2 sisältää Rotolightin palkitut CineSFX-tehosteet (mm. Fire, Lightning, TV, Gunshot, Paparazzi), jotka tekevät kalliiden ja aikaa vievien erillisten tehostelaitteiden käyttämisen turhaksi. Patentoidut CineSFX-tehosteet on suunniteltu yhdessä tehoste-expertti Stefan Langen kanssa (Batman, James Bond ‘Skyfall’, TombRaider). Ne käyttävät Titanin RGB-värimoottoria, joka mahdollistaa realistisien täysväritehosteiden luomisen vaivattomasti, tarjoten loputtomia luovia mahdollisuuksia.

Monipuolinen studiosalama potrettikuvaajille

Sen lisäksi että Titan X2 on täydellinen valaisin elokuvaajille ja televisioon, tarjoaa se nopean salamasynkronoinnin (1/8000 s) täydellä teholla ilman latausaikaa, joten se sopii erinomaisesti myös ammattikäyttöön studioille ja potrettikuvaajille. Sisääänrakennetulla Elinchrom Skyport -vastaanottimella varustettuna voidaan jopa kymmentä Titan X2 -valaisinta ohjata yhdellä Rotolight HSS-lähettimellä jopa 200 metrin päästä. Lähetin on saatavilla kaikille suurimmille kameramerkeille.

Flexible and reliable

Monipuolinen Titan X2 on varustettu vakiona langallisella ja langattomalla DMX/wDMX-ohjauksella, Bluetooth*-vastaanottimella (älylaitteella hallintaa varten), integroidulla LumenRadio*-tuella, Elinchrom Skyport -vastaanottimella, sekä RJ45-liitännällä. Yhdessä ne mahdollistavat erittäin hyvän liitettävyyden ja ohjattavuuden ilman erillisiä lisävarusteita.

Titan X2 -valaisimella on luokkansa paras energiatehokkuus, joten se sopii hyvin niin studiossa kuin paikan päällä kuvaamiseen. Pieni kokoisena ja tukevassa Titanissa on neljä alumiinista kahvaa kiinnistyspisteillä vaivatonta käyttöä ja ripustamista varten.

With best-in-class energy efficiency, the Titan X2 is a compelling companion for shooting both in studio and on location. Compact yet robust, Titan features four secure aluminium handles for effortless rigging and is available with a variety of mounting options.Yksilöllisesti käsin kalibroidut Titan X2 -valaisimet valmistetaan korkealaatuisista materiaaleista. Ne tarjoavat luotettavasti erinomaista suorituskykyä vuosiksi eteenpäin.

*Bluetooth ja LumenRadio tulevat sisäänrakennettuina vakiona ja ne otetaan käyttöön laiteohjelmistopäivityksellä Q1/2020

Hinta ja saatavuus:

Rotolight Titan X2 toimitukset alkavat lokakuussa.

Titan™ X2 Standard Yoke4299,00 € (alv0%)

Titan™ X2 Pole Yoke4299,00 € (alv0%)

Titan™ X2 Swan Neck Mount 3999,00 € (alv0%)

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Rotolight, Nissin, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Nissin, Rotolight, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen