2023-04-13 05:30Lehdistötiedote

Pentaxilta järjestelmäkamera mustavalkokuvaukseen!

Pentax K3 III MonochromePentax K3 III Monochrome

Pentax jatkaa pitkää perinnettään kehittää ainutlaatuisia kameroita intohimoisille valokuvaajille.

Uusi tuote perustuu suosittuun Pentax K-3 III -kameraan, mutta siinä ei ole perinteistä värikennoa. Tämä tarkoittaa, että kennolle pääsee enemmän valoa, kohina vähenee ja käyttäjä voi tehdä mustavalkoisia kuvia, joissa on ainutlaatuinen ilme.

Pentax K3 III Monochrome on uusi ja ainutlaatuinen DSLR-kamera, joka tuottaa vain mustavalkoisia kuvia. Kamera perii kaikki muut ominaisuudet suositusta K-3 III premium-mallista, kuten vankan ja säänkestävän rakenteen, tehokkaan IBIS-järjestelmän, nopean ja edistyksellisen automaattitarkennuksen sekä optisen etsimen, jossa on 1,05-kertainen suurennos, joka helpottaa tarkennuksen asettamista manuaalisesti.

Kaikkien aiempien mallien tapaan kamera on täysin yhteensopiva vanhempien K-mount-objektiivien kanssa ja saatavilla on myös adapteri, jolla voidaan käyttää vanhempia M42-ruuvikiinnitteisiä objektiiveja.

Kameran ulkopuoli on muotoiltu hieman uudelleen ja logo sekä mallinimi ovat saaneet hieman harmaamman sävyn, joka jäljittelee mustavalkoisen elokuvan ilmettä.

Käyttämällä erityisesti suunniteltua yksivärikennoa, jossa ei käytetä Bayerin interpolointia ja jossa hyödynnetään jokaisen pikselin kaikki alkuperäinen valotieto, saadaan aikaan kuva, jossa on paljon laajempi sävyalue. Siinä on myös miellyttävämpi kohina korkeammilla ISO-herkkyyksillä ja parempi yksityiskohtien toisto.

Nykypäivän kuvankäsittelyohjelmilla ja -sovelluksilla on helppo luoda mustavalkoisia kuvia kuvista, jotka ovat alun perin värillisiä, mutta uuden Pentax K3 III Monochrome -kameran avulla saat laitteen, joka vastaa nykyaikana klassista kameran ja mustavalkofilmin yhdistelmää. Kameran yksivärinen APS-C-kenno ja Prime V -prosessori on kehitetty ja mukautettu optimoidusti tuottamaan vertaansa vailla olevaa mustavalkokuvaa.

Toimitus ja hinnoittelu

Uuden kameran toimitukset alkavat toukokuussa 2023.

Suositeltava myyntihinta on:

Pentax K-3 Mark III Monochrome runko 2790,00 euroa.

Lisätietoja saa osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät tekniset tiedot

• Suunniteltu vain mustavalkoisille
  • Suuri sävyvalikoima
  • Ainutlaatuinen yksivärinen anturi
  • Upea yksityiskohtien jäljentäminen
  • Vankka ja säänkestävä rakenne
  • Optinen etsin

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen