2021-07-16 13:00Lehdistötiedote

PENTAX tuo markkinoille päivitetyn 16–50 mm zoom-objektiivin

RICOH lanseeraa uuden HD PENTAX-DA★ 16- 50 mm F2. 8ED PLM AW -objektiivin. Uuden sukupolven Star-sarjan objektiivi on suunniteltu käytettäväksi PENTAX APS-C -formaatin digitaalisten järjestelmäkameroiden kanssa. Vakio-zoom-objektiivissa on F2,8-aukko koko zoomausalueella, mikä tuottaa poikkeuksellisen hyvän optisen suorituskyvyn.

Uusimpia innovaatioita hyödyntämällä optiikka on täysin uusittu, jotta korkearesoluutioiset ja kontrastiset kuvat voidaan taata myös suurella aukolla. Verrattuna nykyiseen smc PENTAX-DA ★ 16- 50 mm F2.8ED AL [IF] SDM-malliin, joka lanseerattiin heinäkuussa 2007, tämä objektiivi tarjoaa huomattavasti paremman laadun. Siinä on ensimmäistä kertaa PLM (pulssimoottori) isonn aukon objektiivissa. Sillä varmistetaan nopea, hiljainen automaattitarkennus. Se on hienosäädetty myös käsitarkenteiseen kuvaamiseen. Tämä uusi zoom-objektiivi antaa käyttäjille mahdollisuuden nauttia valokuvaamisesta omien mieltymystensä mukaan.

Uuden sukupolven objektiivit optimaaliselle kuvanlaadulle

Uuden sukupolven Star-sarjan jäseneksi suunniteltu objektiivi minimoi erilaiset poikkeamat ja tuottaa teräviä, selkeitä kuvia paitsi kuvakentän keskellä, mutta myös sen reunoilla. Objektiivissa on poikkeuksellisen korkea erottelukyky ja erinomainen kontrasti myös suurella aukolla. samalla kun otat kauniita bokeh (sumennus) -kuvia, voit nauttia äärimmäisestä syväterävyyden hallinnasta.

Nopea AF-järjestelmä, jonka tarkennusetäisyys on vähintään 0,3 metriä

Tämä zoom-objektiivi sisältää vastikään suunnitellun optisen järjestelmän, jossa on kevyempi ja kompaktimpi tarkennuslinssiryhmä. Kehittynyt PLM (pulssimoottori) takaa sujuvan ja nopean automaattitarkennuksen minimoidulla toimintamelulla.

Sähkömagneettinen himmentimen mekanismi

Objektiivissa on sähkömagneettinen himmentimen ohjausmekanismi, joka takaa erittäin tarkan valotuksen hallinnan. Sen avulla käyttäjä voi myös kuvata videoklippejä automaattisella valotuksen ohjauksella, vaikka kirkkaudessa olisi huomattavia eroja videokuvauksen aikana. Yhdeksänteräisellä pyöreällä himmentimellä saadaan aikaan luonnollinen ja kaunis bokeh (sumennus).

Pölynkestävä, säänkestävä rakenne

AW (All Weather, joka sään) -mallina kehitetty zoom-objektiivi on pölyn- ja säänkestävä, mikä estää veden ja pölyhiukkasten pääsyn objektiivin sisään. SP (Super Protect) -pinnoite pitää linssin etupinnan puhtaana pölystä ja tahroista.

Vaivaton manuaalinen käyttö

Quick-Shift Focus System tarjoaa nopean siirtymisen manuaaliseen tarkennukseen, kun olet lukinnut kohteen automaattitarkennuksella painamalla kameran laukaisimen puoliväliin. Tätä järjestelmää voidaan käyttää milloin tahansa automaattitarkennuksen aikana.

Hinta ja toimitus

HD PENTAX-DA★ 16- 50 mm F2.8ED PLM AW on saatavilla elokuun alussa 2021
Suositeltu myyntihinta on 1690 euroa (sis. ALV)

Lisätietoja, ota yhteyttä info@focusnordic.fi

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Lowepro, Ricoh/Pentax, Sirui, Joby, Kowa, Saramonic, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Rotolight, Kenko, Lume Cube, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen