2023-05-10 06:00Lehdistötiedote

NiSi lanseeraa uusia elokuvaobjektiiveja

NiSi AthenaNiSi Athena

NiSi on tunnettu maailmanluokan optiikan valmistajana ja nyt yritys laajentaa tuotevalikoimaansa kokonaan uudella ammattikäyttöön tarkoitettujen elokuvaobjektiivien sarjalla.

Uusi NiSi Athena Cinema -objektiivisarja on saatavana PL-, Sony E- ja Canon RF-mount -kiinnityksellä ja se kattaa yleisimmät polttovälialueet. Sarja pitää sisällään viisi polttoväliä: 14, 25, 35, 50 ja 85 mm. 14-millistä lukuun ottamatta kaikissa objektiiveissa on erittäin valovoimainen aukko T1.9.  14 mm:n aukko on T2.4.

Objektiivit ovat kevyitä ja suunniteltu käytettäväksi pienempien elokuvakameroiden, kuten Sony FX3:n, Canon R5C:n tai Red Komodon kanssa, mutta objektiivien suuren 46 mm:n kuvapiirin ansiosta ne sopivat myös suuremmille kameroille, joissa on suurempi kenno, kuten VistaVision.

Niissä on useita ainutlaatuisia ominaisuuksia, kuten sama paino koko sarjassa ja pidike pudotettaville suotimille (E- ja RF-mount), jotka mahdollistavat joustavamman työnkulun ja luovan hallinnan.

Kaikki sarjan objektiivit painavat vain 800 g (PL-mount). Alhainen ja tasainen paino ja pituus helpottavat objektiivien käyttöä gimbaalissa, koska niitä ei tarvitse tasapainottaa uudelleen.

Aukko- ja tarkennusrenkaat ovat kaikissa samoissa paikoissa. Niissä on myös sama 300°:n tarkennuskierto ja sama aukon kierto, joten seurantatarkennusta ei tarvitse säätää objektiivia vaihdettaessa. Vakiomittainen 0,8 MOD tekee niistä yhteensopivia monenlaisen seurantatarkennuksen kanssa.

Toinen objektiivien ainutlaatuinen ominaisuus on oma pudotettava suodinjärjestelmä E- ja RF-kiinnitykselle ja takasuotimen kiinnitys PL-kiinnitykselle, mikä helpottaa suodinten vaihtamista tuotannon aikana. Kaikilla objektiiveilla 14 mm:n objektiivia lukuun ottamatta on myös sama 77 mm:n etusuodinkierre.

Optinen rakenne tuottaa veitsen terävää kuvaa erittäin alhaisella kromaattisella aberraatiolla ja se on suunniteltu minimoimaan focus breathing -efekti. Tämä tarkoittaa, että polttovälistä tai aukkoasetuksesta riippumatta näkökentän muutos, kun tarkennusta säädetään minimitarkennusetäisyydeltä äärettömään, on erittäin pieni. Kaikissa objektiiveissa on 10-teräinen himmennin, joka tuottaa pehmeän ja miellyttävän bokehin, joka erottaa kohteen helposti taustasta.

Fluoresoiva tarkennusasteikko näkyy objektiivin sivussa sekä englantilaisissa että metrisissä yksiköissä tarkan tarkennuksen määrittämistä varten.

Tuotetta on saatavana yksittäisinä objektiiveina, mutta myös täydellisinä sarjoina, joissa on kaikki viisi objektiivia.

Hinnoittelu ja toimitus

Kaikkien objektiivien toimitukset alkavat heinäkuussa 2023.

NiSi Cine-objektiivisarja Athena PL-mount 5990,00 €

NiSi Cine-objektiivi Athena 14 mm T2.4 E-mount 1399,00 €

NiSi Cine-objektiivi Athena 85 mm T2.4 E-mount 1290,00

Lisätietoja saa osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät tekniset tiedot

• Äärimmäisen kevyt rakenne
  • Sama paino ja pituus koko sarjassa
  • Kattaa 46mm kuvakennon
  • Takimmainen pudotettava suodatin Sony E ja Canon RF-mount-mountteihin.
  • Super kirkas aukko T1.9

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen