2020-05-28 07:00Lehdistötiedote

Chasing M2: Vedenalaisdrooni ammattilaisille

Valloitettuaan ilman, teknologia kääntää nyt katseensa toiseen suuntaan ja vie meidät syvemmälle pinnan alle Chasingin uuden vedenalaisen M2 droonin kanssa.

Chasing esittäytyi uutena yrityksenä ja edelläkävijänä vedenalaisten droonien yhteisölle harrastajille suunnatun kevyen ja edullisen Gladius Minin kanssa. Nyt on tullut aika ammattilaiskäyttöiselle vedenalaiselle droonille (ROV), uusi Chasing M2.

Chasing M2 on kevyt vedenalainen ROV/drooni, joka on suunniteltu ammattilaisille ja teolliseen käyttöön. Muotoilu tekee siitä erinomaisen veneen runkojen tarkastamiseen telakalla, kuvaamisen vedenalaisissa rakennustöissä, sekä etsintä- ja pelastustoimissa. M2:n uusia ominaisuuksia ovat useammat ja vahvemmat moottorit, parannettu kamera, parannettu kuvanlaatu ja mahdollisuus kiinnittää laseretäisyysmittaria, robottikouraa, tai muuta 1,5 kg painavaa lisävarustetta auttamaan työskentelyssä.

Huolimatta pienestä 4,5 kg painostaan, M2:ssaa on varustettu kahdeksalla moottorilla, jotka mahdollistavat vapaan liikkumisen kaikkiin suuntiin. Se voi kulkea jopa 3 solmun nopeudella, sukeltaa alas 100 metriin ja toimia 200 metrin säteellä.

Työntömoottorit on varustettu juuttumattomalla moottoritekniikalla, joka vähentää vikojen todennäköisyyttä moottorin juuttuessa hiekkaan. Tämän avulla ohjaaja voi toimia turvallisesti ja luotettavasti kaikenlaisissa monimutkaisissa vedenalaisissa ympäristöissä.

M2:n kamera tarjoaa 4K kuvanlaadun f/1,8-aukolla ja on varustettu 1/2.3” Sony CMOS-kennolla ja elektronisella kuvanvakautuksella, joka parantaa toimintaa heikossa valossa ja parantaa dynaamista aluetta huomattavasti. Drooni on myös varustettu kahdella himmennettävällä 2000 lumenin LED-valaisimella.

Toinen uusi ominaisuus on vaihdettava akku. M2:n mukana toimitetaan 99Wh akku, jonka käyttöaika on 2-4 tuntia. Jos tarvitset pidemmän käyttöajan, saatavana on myös uusi 200Wh-akku (ei sisälly toimitukseen).

Ominaisuus, jota ammattilaiset ovat kaivanneet, on mahdollisuus kiinnittää ulkoisia varusteita droonin toimintojen parantamiseksi. M2 on nyt yhteensopiva hienostuneiden lisälaitteiden, kuten robottikouran, GoPro-kameran, ulkoisten LED-valojen tai laseretäisyysmittarin kanssa. Suurin kiinnitettävä kapasiteetti on 1,5 kg ja se vastaa monia alan vaatimuksia.

Chasing M2 on saatavana heinäkuussa ja suositeltu myyntihinta on 2990,00 euroa.

Lisätietoja saadaksesi ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Suunniteltu ammattikäyttöön
  • 8 työntömoottoria
  • Vaihdettava akku
  • 4K video kuvanvakauksella
  • Maksimisyvyys 100 metriä ja 200 metrin toimintasäde.
  • Yhteensopiva lisälaitteiden, kuten robottikouran, GoPro-kameran, valojen ja laseretäisyysmittarin kanssa.

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Lowepro, Ricoh/Pentax, Sirui, Joby, Kowa, Saramonic, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Rotolight, Kenko, Lume Cube, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, PRO-mounts, Feelworld, Azden, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen