2024-04-15 11:00Lehdistötiedote

Atomos Ninja Phone tekee iPhonestasi joustavan tallentimen ja monitorin

Atomos Ninja PhoneAtomos Ninja Phone

Atomos on julkaissut Ninja Phonen, erittäin hiljaisen, 10-bittisen videokoodekin älypuhelimiin ja tabletteihin, jonka avulla voit tallentaa myös ammattikäyttöön tarkoitettujen kameroiden HDMI-liitännöistä.

Atomos Ninja Phone on suunniteltu käytettäväksi iPhone 15 Pro ja iPhone 15 Pro Max -puhelimien ja niiden upeiden OLED-näyttöjen kanssa. Se on tehokas yhdistelmä, jossa hyödynnetään Atomosin maailmanluokan osaamista Apple ProRes -koodauksesta ja Applen huippuluokan pii- ja näyttöteknologiaa. Samalla saadaan aikaiseksi maailman kannettavin ja yhdistetyin ammattikäyttöön tarkoitettu monitoritallennin.

Ninja Phone esittelee vallankumouksellisen tavan parantaa iPhonen ominaisuuksia ammattikäyttöön tarkoitettujen kameroiden yhdistämiseksi ja tuottaa upeita HDR-näkymiä suoraan Applen OLED-näytölle. Koodaamalla HDMI-signaalit ProRes- tai H.265-muotoon 10-bittisellä laadulla Ninja Phone lähettää saumattomasti sisältöä mistä tahansa ammattilaiskamerasta iPhone 15 Pro- tai Pro Max -puhelimeen USB-C:n kautta.

Atomos Ninja Phone tarjoaa käyttäjälle tehokkaan tallentimen lisäksi erinomaisen monitorin, jossa on korkea 2 000 000:1-kontrastisuhde ja tuki Dolby Vision-, HDR10- ja HLG-standardeille. Se pystyy näyttämään 11 stopin dynaamisen alueen ja saavuttaa 1600 nitsin huippukirkkauden, joten se on ihanteellinen HDR-sisällön luomiseen ja katseluun.

Atomosin tehokkaan ProRes-linjaston ansiosta kameran tuotos näkyy iPhonen näytöllä ilman viivettä, mikä mahdollistaa korkealaatuisen materiaalin reaaliaikaisen seurannan ja toiston. Käyttäjät voivat joustavasti tallentaa ProRes-koodatun videon paikallisesti .mov-tiedostoina tai transkoodata sen 10-bittiseksi H.265:ksi virtaviivaista kamerasta pilveen -työnkulkua tai suoratoistoa varten 5G- ja Wi-Fi 6E -yhteyden kautta.

Video-ominaisuuksien lisäksi Ninja Phone sisältää USB-C-keskittimen, joka tukee ulkoisia iPhone-lisävarusteita, kuten langattomia mikrofoneja, ja mahdollistaa saumattoman ammattimaisen äänen ja videon synkronoinnin. Se tarjoaa monipuolisia virtalähdevaihtoehtoja, kuten yhteensopivuuden tavallisten NP-sarjan akkujen, verkkovirtalaitteen tai USB-C 5V/3A -tulon kanssa, mikä takaa iPhonen jatkuvan toiminnan pitkien kuvausten aikana.

Kestävyyteen ja luotettavuuteen suunnitellussa Ninja Phone -puhelimessa on HDMI- ja USB-C-kaapeleiden kestävä lukitusjärjestelmä, joka takaa turvallisen ja vakaan yhteyden Atomosin lukituskaapeleilla. Myös tavallisia kaapeleita voidaan käyttää.

Ninja Phone -puhelimen ja iPhonen hallinta on vaivatonta erityisellä Ninja Phone -sovelluksella, joka on ladattavissa App Storesta. Sovellus tarjoaa intuitiivisen hallinnan molemmille laitteille ja mukautuu saumattomasti 9:16-muotokuvatilaan optimoitua sosiaalisen median sisällön luomista varten.

Kehittyneistä ominaisuuksistaan huolimatta Ninja Phone on kompakti ja kevyt, sillä se painaa yksinään vain 95 grammaa ja yhdessä iPhone 15 Pro -puhelimen kanssa 335 grammaa. Tämä kannettavuus tekee siitä ihanteellisen kumppanin liikkeellä oleville sisällöntuottajille, jotka vaativat ammattitason video-ominaisuuksia tinkimättä liikkuvuudesta tai suorituskyvystä.

Hinnoittelu ja toimitus

Uuden Atomos Ninja Phonen toimitukset alkavat kesäkuussa 2024

Sen suositeltava myyntihinta on:

Atomos Ninja Phone Base - 489,00 euroa

Atomos Ninja Phone Case 15 Pro - 72,90 euroa

Atomos Ninja Phone Case 15 Pro MAX - 72,90 euroa

Tärkeimmät ominaisuudet

• Suunniteltu iPhone 15:lle ja iPhone 15 Pro:lle

• Massiivinen parannus sisäänrakennettuihin näyttöihin verrattuna

• Koodaa kameran HDMI-signaalin ProRes- tai H.265-muotoon.

• Suora suoratoisto iPhonen sisäänrakennetun 5G:n ja Wi-Fi 6E:n kautta.

• Kameran ja pilven työnkulut

• Kevyt ja kirkas näyttö

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hobolite, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, OWC, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen