2022-04-01 12:00Lehdistötiedote

Anamorfinen täyskennoinen objektiivi muotokuvia varten

Sirui luovi täyskennoisessa anamorfisessa maailmassa julkaisemalla syyskuussa 2021 50 mm T2,9 1,6x -objektiivin, joka sai erittäin positiivisia arvioita elokuvantekijöiltä. Nyt on aika lisätä toinen täyden kennon objektiivi anamorfisten objektiivien valikoimaan, Sirui Anamorphic 1,6X FF 75MM T2,9. Sen polttoväli on pidempi kuin edellisen 50 mm:n, joten se sopii paremmin haastatteluihin, muotokuviin ja lähikuviin.

Aivan kuten edellinen 50 mm:n objektiivi, tämä objektiivi tuottaa 1,6-kertaisen puristuskertoimen ja tarjoaa vahvemman anamorfisen ilmeen kuin APS-C-version 1,33-kertainen versio. Sen polttoväli on 75 mm, mutta se käyttäytyy vaakasuunnassa kuin 46 mm. Tämä puristuskerroin johtaa 2,4:1-kuvasuhteen kuvaan, kun käytät 3:2-kennotilaa tai vielä leveämpään 2,8:1-kuvaan, kun asetat kennon 16:9-tilaan.

Optinen rakenne koostuu 15 elementistä, jotka on jaettu 13 ryhmään. 10-lehtinen aukko tuottaa pehmeän, silkkisen ja silmää miellyttävän soikean bokehin, joka lisää videoon vahvan elokuvamaisen tunnelman hienovaraisilla sinisillä linssiheijastuksilla.

Loistavan optisen rakenteen ansiosta objektiivi on 8K-valmis, eikä sinulla ole ongelmia saada tällä objektiivilla erittäin teräviä laajakuvakuvia, joissa kohde on poikkeuksellisen terävä ja tausta luonnollisen pehmeä.

Objektiivin rakenne on vankka, kotelo on valmistettu kevyestä alumiiniseoksesta. Siinä on 82 mm:n suodatinkierre ja 1/4'' kierteinen pidike objektiivin pohjassa. Sekä tarkennusrengas (95,5° kierto) että aukkorenkaat ovat samassa asennossa kuin edellisessä 50 mm:n FF:ssä.

Objektiivia on saatavana neljällä eri kiinnikkeellä; Canon RF, Sony E, Panasonic L ja Nikon Z ja se sopii täydellisesti kameroihin kuten Panasonic S1H, Sony FX3 ja Red Komodo.

Hinta ja toimitus

Uuden objektiivin toimitukset alkavat toukokuussa 2022 ja sen suositeltu myyntihinta on 1490,00 euroa.

Saadaksesi lisätietoja, ota yhteyttä osoitteeseen info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• Sopii erinomaisesti haastatteluihin, muotokuviin ja lähikuviin
  • T2,9 1,6 x täyskenno-objektiivi
  • Puristuskerroin 1,6
  • Upea bokeh
  • Objektiivi tuottaa elokuvallisia sinisiä heijastuksia
  • 1/4" -ruuvi objektiiviitukea tai pikakiinnityslevyä varten
  • Tarkennus- ja aukkorengas samassa asennossa kuin 50 mm FF:ssä

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Panasonic, Polaroid, Zhiyun, Samyang, Lexar, Ricoh/Pentax, Sirui, Kowa, Saramonic, Think Tank, Gomatic, Boundary Supply, Nisi, Hähnel, Zeiss, Ledgo, Celestron, Nanlite, Velbon, Trancend, Chasing, Kenko, Lensbaby, Angelbird, Delkin, SmallRig, Ilford, Nissin, Hollyland, Seetec, Vaxis, Feelworld, B&W Outdoor Cases, Lenspen ja Orca. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen