2019-12-20 09:00Lehdistötiedote

Anamorfinen Sirui 50mm f/1.8 1.33x -objektiivi

IBC 2019 -messujen odotetuin uutuus on vihdoin täällä! Sirui Anamorphic Lens 50mm f/1.8 1.33x on huippu-uutuus videokuvaajille. Sen myötä kaikilla sisällöntuottajilla on mahdollisuus luoda elokuvamaista videokuvaa!

Sirui, joka tunnetaan huippulaatuisista ammattijalustoistaan, sekä muista valokuvaus- ja videovarusteistaan, astuu uudelle alueelle julkaisemalla täysin uuden anamorfisen objektiivin videokuvaajille. Tähän asti anamorfiset objektiivit ovat maksaneet tuhansia euroja ja olleet lähinnä suurempien videotuotantojen, kuten Hollywood-elokuvien ja kalliimpien mainoskampanjoiden, saatavilla. Uuden Siruin anamorfisen objektiiviin myötä kaikilla filmikuvaajilla on mahdollisuus tuottaa elokuvamaista jälkeä erittäin huokeaan hintaan.

Anamorfisen objektiivin elokuvamainen jälki syntyy unenomaisella taustan sumennuksella, jolle on tyypillistä ovaalinmuotoinen bokeh-efekti, tyylikkäillä sinisillä horisontaalisilla linssiheijastuksilla, sekä kuvakulman laajuudella. Verrattuna tavanomaiseen 50mm objektiiviin, uusi Sirui Anamorphic Lens 50mm f/1.8 1.33x laajentaa horisontaalista kuvakulmaa 33%, mikä vastaa kuvakulmaltaan 37,5mm objektiivia. Siruin Anamorfisella objektiivilla voidaan kuvata 16:9 kuvasuhteen videota, joka levitetään jälkikäsittelyssä erittäin leveäksi, elokuvista tutuksi, 2.4:1 Cinemascope-kuvaksi. Objektiivin kattaa APS-C-kokoisen kennon ja sitä voidaan käyttää myös täyden kennon kameroilla ns. crop-tilassa.

Siruin anamorfisen objektiivin optiset linssit ovat erittäin korkealaatuista saksalaisvalmisteista SCHOTT -lasia ja sen optinen rakenne koostuu 11 linssielementistä 5 ryhmässä. Objektiivi on kevyt rakenteinen ja valmistettu kestävästä CNC-koneistetusta alumiinista.

Sirui Anamorphic Lens 50mm f/1.8 1.33x on saatavilla kolmella eri kiinnityksellä: Sony E, MFT ja Fuji X. Toimitukset alkavat huhtikuussa 2020 ja sen suositushinta on 765,00 euroa (alv 24%).

Lisätietoja info@focusnordic.fi

Yhteenveto Sirui Anamorphic Lens 50mm f/1.8 1.33x

• Horisontaalinen kuvakulma vastaa 37,5mm objektiivia
  • Antaa videolle elokuvamaisen ulkonäön
  • Tunnistettavat vaaka heijastumat ja ovaalinmuotoinen bokeh
  • Kevyt ja tukeva rakenne

Tekniset tiedot

• Polttoväli: 50mm
  • Suurin aukko: f/1.8
  • Piirtoympyrä: APS-C
  • Kiinnitykset: Sony E-mount, MicroFourThirds tai Fuji-X
  • Tarkennus: Manuaalinen
  • Kuvanvakaaja: Ei
  • Optinen rakenne: 11 elementtiä / 8 ryhmää
  • Lähin tarkennus: 85cm
  • Suodinkierre: 67mm
  • Pituus: 106,6mm
  • Halkaisija: 67mm
  • Paino: 560g
  • Himmenninlehtiä: 10

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Nissin, Rotolight, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen