2020-05-26 09:27Presse meddelelse

To fornyede manuelle fokusobjektiver fra Samyang

Samyang har længe været en af de mest populære producenter af objektiver med manuel fokus. Nogle af de mest eftertragtede brændvidder er 14mm til landskabs- og astrofotografer samt 85mm til bryllups- og portrætfotografer.

Nu er tiden kommet til de længe ventede opdaterede versioner af disse to objektiver til DSLR med full-frame, nemlig MF 14mm F2.8 MK2 og MF 85mm F1.4 MK2. Objektiverne er skabt til full-frame sensorer og fungerer også glimrende med APS-C. Begge objektiver bliver tilgængelige i 6 forskellige fatninger til Canon EF, Nikon F AE, Sony E, Fujifilm X, Canon M og MFT.

Hvad er nyt?

Der er to nye funktioner, Focus Lock og Declick. Det er nu muligt at låse fokus, hvilket er perfekt til for eksempelvis astrofotografering og video. Blænden har fået en Declick-funktion, der tillader finjusteringer af blændeåbningen uden hak mellem hvert blændetrin. Det eliminerer effektivt uønskede forskelle i lysstyrken.  Når du sætter sølvringen til positionen “Free”, kan du frit dreje blænderingen.

Fantastisk bokeh, avanceret optisk konstruktion og moderne design

Objektiverne 14mm F2.8 MK2 og 85mm F1.4 MK2 har begge ni blændelameller til at sikre flotte bokeh-effekter. Dette er perfekt til at skabe en dømmende, sløret baggrund til portrætfotografering eller til at fange klart definerede solstråler.

Den optiske konstruktion på 14 mm-objektivet består af 14 elementer i 10 grupper. Der er tre High Refractive-linseelementer, en Hybrid Aspherical-linse, en Aspherical-linse og to linser med Extra-low Distortion. 85 mm-objektivet består af 9 elementer i 7 grupper. Samyang benytter en hybrid-asfærisk linse til at minimere sfæriske aberration og forvrængning til at opnå en skarp billedkvalitet.

Begge objektiver har et nyt og moderne design. Der er placeret vejrbeskyttende forseglinger i objektivernes fatning for at undgå indtrængen af fugt og regndråber. Dette giver ekstra beskyttelse under underdørs optagelser i barsk vejr.

Pris og levering

Begge objektiver er på markedet i juni 2020.

De anbefalede salgspriser er:

• Samyang 14 mm F2.8 MK2 (Canon, Sony FE, Fuji & MFT)3099,- kr.
  • Samyang 14 mm F2.8 MK2 (Nikon AE): 3299,- kr.
  • Samyang MF 85 mm F1.4 MK2 (Canon, Sony FE, Fuji & MFT): 2799,- kr.
  • Samyang MF 85 mm F1.4 MK2 (Nikon AE): 2999,- kr.

For yderligere informationer, kontakt venligst karsten.rath@focusnordic.se

De vigtigste specifikationer:

• Tilgængelige i 6 forskellige fatninger til Canon EF, Nikon F, Sony E, Fujifilm X, Canon M og MFT
  • Fantastisk lysstyrke på f/1.4 og f/2.8
  • Nye Focus Lock og Declick funktioner
  • Smuk bokeh og fantastisk optisk design med ni blændelameller
  • Nyt og moderne design med vejrbeskyttende forseglinger i objektivernes fatning.

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer

Mikael Westheimer