2021-08-20 11:00Presse meddelelse

Tamron-objektiver får tre prestigefyldte priser af EISA for 2021-2022

Det er med stor glæde, at vi kan annoncere, at EISA (European Imaging and Sound Association) har tildelt Tamron tre prestigefyldte priser i kategorien fotografi. Det drejer sig om “LENS OF THE YEAR”, “WIDEANGLE ZOOM LENS APS-C” og “TELEPHOTO ZOOM LENS”. Priserne blev givet til Tamron 17-70mm F/2.8 Di III-A VC RXD (model B070), Tamron 11-20mm F/2.8 Di III-A RXD (model B060) og Tamron 150-500mm F/5-6.7 Di III VC VXD (model A057).

Uddrag af juryens begrundelser:

EISA – LENS OF THE YEAR 2021-2022
Tamron 17-70mm F/2.8 Di III-A VC RXD (model B070)
Dette objektiv kan være det helt perfekte valg til fotoentusiasten, der bruger Sony-kameraer med APS-C-sensorer, og som ønsker en zoom i høj kvalitet. Objektivet er en enestående nyttig kombination af en høj lysstyrke og et bredt brændviddeområde svarende til 26-105mm på full-frame uden at gå på kompromis med den optiske kvalitet. Objektivet er vejrforseglet for at passe til modellerne i den dyrere Alpha 6000-serie, og den effektive optiske billedstabilisering giver mulighed for håndholdte optagelser ved langsom lukkerhastighed uden sløring på grund af kamerarystelser. Autofokussen er ydermere lydløs samt præcis og samtidig fuldt kompatibel med funktioner som øjenprioriteret autofokus. Objektivet er generelt et stærkt valg til allround optagelser.

EISA - WIDEANGLE ZOOM LENS (APS-C) 2021-2022

Tamron 11-20mm F/2.8 Di III-A RXD (model B060)

Dette er verdens første ultra-vidvinkelobjektiv med zoom og en høj lysstyrke på f/2.8 til Sonys spejlfrie APS-C-kameraer. Objektivet er både kompakt og let, mens kvaliteten af billederne er i top. Den mindste nærgrænse er kun 15 cm på den korteste brændvidde, og objektivet er derfor ideelt til nærbilleder. RXD-motoren til autofokus er helt lydløs og fokuserer præcist og hurtigt på alle motiver, hvilket er specielt vigtigt i videooptagelser. Det gør objektivet til det perfekte valg til optagelser fra specielle synsvinkler og til storslåede perspektiver.

EISA - TELEPHOTO ZOOM LENS 2021-2022
Tamron 150-500mm F/5-6.7 Di III VC VXD (model A057)
Brændviddeområdet i Tamrons ultra-telefotoobjektiv med zoom til Sonys E-fatning er ideelt til dyreliv i naturen og planter samt sport og action-fotografi i et imponerende kompakt design. Objektivet har også en nærgrænse på 60 cm på brændvidden 150mm, der giver en maksimal forstørrelse på 1:3,1 til nærbilleder. BBAR-belægningen (Broad-Band Anti-Reflection) undertrykker genskin og refleksioner, og optikken beskyttes af den fugtafvisende konstruktion og fluorbelægningen på det forreste linseelement. Det er Tamrons første objektiv til spejlfrie full-frame-kameraer med optisk billedstabilisering, der gør det muligt at tage skarpe håndholdte billeder med ultratelefoto.

Tamron har modtaget EISA-priser 16 år i træk. Hertil skal lægges årets tre prestigefyldte priser.

Flere oplysninger fås ved at kontakte karsten.rath@focusnordic.com

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer