2021-07-21 05:30Presse meddelelse

Tamron annoncerer sit første objektiv til Fuji X

Tamron er en af de mest produktive og velrenommerede producenter af alt-i-et zoomobjektiver.

Det nye objektiv 18-300mm F/3.5-6.3 Di III-A VC VXD er deres første objektiv udviklet til Fujifilms X-fatning. Objektivet kommer også i en version til Sonys E-fatning.

Objektivet dækker et bredt zoomområde fra ca. 27-450 mm (svarende til full-frame brændvidde). Objektivet er det første zoomobjektiv i verden til APS-C spejlfrie kameraer med et zoomforhold på 16.6x og har alle fordelene ved et alsidigt alt-i-et zoomobjektiv, der er ideelt til mange muligheder for fotografering.

Drevsystemet til autofokus bruger Tamrons fokusmekanisme VXD (Voice-coil eXtreme-torque Drive) med lineær motor, der er meget lydsvag og med en fleksibel ydelse. Objektivet har specielle linseelementer, der er arrangeret præcist for at opretholde en høj opløsning fra kant til kant og give en høj billedkvalitet, der er blandt de bedste af alle alt-i-et zoomobjektiver.

Objektivet klarer sig med en minimumsmotivafstand (Minimum Object Distance – MOD) på 15 cm i den brede position og et maksimalt forstørrelsesforhold på 1:2 forbavsende godt i sin kategori, når der tages nærbilleder. Objektivet kommer med Tamrons populære VC-mekanisme (Vibration Compensation) til billedstabilisering, der giver stabil fotografering selv ved brændvidder i ultrasuperteletilstand. Og det har samme filterstørrelse på 67 mm som andre objektiver fra Tamron til spejlfrie kameraer.

Pris og levering

Objektivet kan leveres i slutningen af 2021

Priser følger senere

Flere oplysninger fås ved at kontakte Karsten.rath@focusnordic.dk

De vigtigste specifikationer

• Verdens første 16.6x alt-i-et zoomobjektiv.
  • Ekstremt hurtig og præcis autofokus. Fokusmekanisme VXD med lineær motor. Højeste niveau i klassen.
  • Minimumsmotivafstand: 15 cm, maksimalt forstørrelsesforhold: 1:2 i den brede position på 18 mm.
  • Den bedste billedkvalitet i klassen.
  • Fremragende billedstabilisering.
  • Behagelig lille størrelse.
  • Brugervenlige funktioner (modstandsdygtig over for fugt, fluorbelægning, zoomlås).

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer

Mikael Westheimer