2020-04-20 09:00Presse meddelelse

Samyang udvider sin kompakte og stærke serie med et nyt medlem.

Det nye objektiv Samyang AF 75mm f/1.8 FE er skabt til at tage fantastiske portrætter. Den lille, men stærke Samyang-serie så verdens lys i 2017 som et svar på efterspørgslen efter lette objektiver med fremragende optisk ydelse til systemkameraer. AF 75mm f/1.8 FE er det femte medlem af den populære serie, der er skabt til Sonys systemkameraer, og som er rettet mod portræt- og livsstilsfotografer.

AF 75 mm f/1.8 FE passer godt til en minimalistisk livsstil - det vejer kun 230 gram og har en længde på 6,9 cm. Objektivet er med sin store blændeåbning perfekt til bryllups- og portrætfotografer, der er på farten. Det er skabt til en full-frame-sensor og fungerer også godt med APS-C.

Samyang viser med et stærkt objektivdesign, at en blød og smuk bokeh ikke kun skyldes blændeåbningen, men også en unikt optisk konstruktion. Objektivet, der består af i alt 10 elementer i 9 grupper og benytter 5 specialelementer (3 med ekstra lav spredning og 2 med høj refraktion), skaber billeder med en utrolig skarphed, lav kromatisk aberration og minimal forvrængning. Blændeåbningen benytter af 9 blændelameller og giver sammen med det optiske design en flot og cirkulær bokeh.

Objektivets benytter en ny lineær stepmotor, der giver hurtig og stabil autofokus. Motoren er hurtig, lydsvag og præcis. Objektivet er velegnet til fotografer og videofolk, der kræver en hurtig og driftssikker autofokus, og er perfekt til hurtige og omskiftelige situationer som eksempelvis bryllupper og børneportrætter.

Som en nyhed byder objektivet på en brugerdefineret kontakt. Den giver mulighed for at justere blænden med fokusringen ved at dreje kontakten på side af objektivet. Den kan ændres til at styre en anden funktion via firmware (kræver Samyangs Lens Station).

Pris og tilgængelighed

Samyang AF 75mm f/1.8 FE kan leveres i starten af Maj.

Pris: 2895,- inkl. Moms.

Flere oplysninger fås ved at kontakte: karsten.rath@focusnordic.dk

Nøglefunktioner:

• Kompakt og let
  • Skabt til full-frame-sensor og fungerer godt med APS-C
  • Perfekt til bryllups- og portrætfotografer
  • Blændeåbning består af 9 blændelameller og giver en flot og blød bokeh
  • Fungerer godt til både foto og video

Specifikationer:

Modelnavn: Samyang AF 75mm f/1.8 FE

Fatning: Sony FE (full-frame men fungerer også godt med APS-C)

BlændeF1.8 ~ 22