2021-11-26 08:00Presse meddelelse

Samyang afslører en helt ny serie af Cinema prime-objektiver

Samyang viser nu igen, hvorfor de er en af verdens førende objektivproducenter med ikke mindre end fire nye cinema-objektiver til professionel videoproduktion.

De nye objektiver er Xeen Anamorphic 50mm T2.3 samt Xeen Meister-modellerne 35mm T1.3, 50mm T1.3 og 85mm T1.3. Disse nye XEEN-objektiver i topklassen dækker både full-frame-sensorer samt større sensorer og er designet til high-end digital videooptagelse.

Xeen Anamorphic 50mm T2.3 2x anamorphic

Nyheden Xeen Anamorphic 50mm T2.3 åbner op for nye kreative muligheder og gør det muligt at lave optagelser, som tidligere ville have været anset for umulige. Den vigtige og karakteristiske visuelle facet af anamorfiske billeder er de slørede elementer af en scene – også kendt som bokeh. Den nyudviklede iris med 13 blændelameller skaber nemlig en perfekt oval form og jævn belysning af de højlys, der ude af fokus. Dette sikrer en behagelig bokeh, som filmskabere elsker at arbejde med kreativt.

Når sideforholdet er blevet korrigeret (de-squeezed), producerer 50mm T2.3-objektivet flotte filmiske 2,4:1-optagelser i en 16:9-indstilling. Xeen Anamorphic 50mm T2.3 har også en ikke-roterende front med en diameter på 114mm, der er ideel til brug med en 4x5 matte box.

Xeen Master 35mm T1.3│50mm T1.3│85mm T1.3

Xeen Meister er en ny serie af objektiver, der giver filmskabere mulighed for at skabe et smukt, ensartet og kontrolleret genskin (flare) i billedet samtidig med, at kontrasten bevares, og man undgår tab af lys.

Med en 8K-understøttelse og en unik X-coating-teknologi kan objektiverne og de interne lysrefleksioner styres effektivt til at skabe et karakteristisk udseende. Det skaber en rig gengivelse, der maksimerer muligheden for at indfange de fineste nuancer af motivet.

Xeen Meister-objektiverne er farvematchede over hele området og har meget lysstærke T-stop på T1.3. De 13 blændelameller giver en fremragende ydelse ved svagt lys og en smuk bokeh. PL-mount-versionerne omfatter også protokollen i-Technology, hvor man med kompatible kameraer kan registrere og se objektiv-metadata som f.eks. brændvidde, blænde og fokusafstand.

Hvert objektiv har 300° fokusrotation, hvilket hjælper med at skabe præcise fokusændringer, og fokusskalaerne er vinklede for at gøre det lettere at bekræfte indstillingerne, selv når man ser objektivet fra siden.

Disse førsteklasses Cinema-objektiver er robuste og har en objektivfatning af titanium. De er forberedt til at kunne passe til en række af objektivfatninger – kort sagt, et luksuriøst og fremtidsorienteret design.

Pris og levering

Levering af de nye objektiver forventes i marts 2022

Priserne vil blive offentliggjort ultimo december 2021

De vigtigste specifikationer