2013-04-17 07:00Presse meddelelse

Ricoh lancerer et nyt 'high end'-kompaktkamera uden optisk lavpasfilter

null

Ricoh GR er et kompaktkamera med avancerede specifikationer, som bl.a. omfatter: APS-C CMOS-sensor med 16,2 MP, 3 "LCD med 1.230.000 pixels, lysstyrke F / 2,8 og fraværet af optiske lavpasfiltre.

Nøglefunktioner

1.  Objektivet

Ricoh GR har et nyudviklet objektiv, 18,3 mm F / 2,8 (svarende til 28 mm i 35 mm format), hvis opløsning fint opfylder de høje krav som den nye sensor uden lavpasfilter kræver. For at holde de forskellige optiske fejl under kontrol, anvendes to asfæriske linseelementer og ekstra avanceret glas. Med ni blændelameller skabes en perfekt rund blændeåbning som giver en smuk sløring (bokeh). Et manuelt indbygget ND-filter (gråfilter) tillader brugen af stor blændeåbning, selv i skarpt lys, og giver mulighed for en stilfuld bokeh.

2.  Sensoren

GR har en nyudviklet CMOS-sensor i APS-C størrelsen med 16,2 megapixel (samme størrelse som de fleste spejlreflekskameraer på markedet), hvilket tillader ISO-indstillinger op til 25.600 med lav støj. Sensoren er optimeret til objektivet og manglen på lavpasfilteret gør det muligt at opnå den maksimale billedkvalitet.

3. Designet

På trods af at alt er ”stort” (sensor, funktioner, billedkvalitet), så er kameraet meget kompakt.

4.  Professionelle funktioner

Kameraet er udstyret med indstillingsmuligheder, som et SLR, og skyder i RAW-format (DNG, som er kompatibelt med stort set al billedbehandlingssoftware).

5. LCD-skærm med stor detaljerigdom

Den 3” store LCD-skærm er højopløst med hele 1.230,000 bildpunkter. Det er  i skrivende stund, ”best in class”.

6. Ny autofokusmekanisme

Det nyudviklede AF-system fokuserer på 0,2 sekunder. Sammen med den korte opstartstid for kameraet (ca. 1 sekund), giver det helt nye muligheder for at tage gode snapshots.

7. Videooptagelse

GR optager i fuld HD (1920 x 1080 pixels, i 16:9-format, 30 billeder per sekund) i H.264-format.

8. Øvrige funktioner

I.  Digital niveau-indikator (2-vejs)

II.  Stereomikrofon

III.  Kromatisk moire-kompensation

IV.  Kompatibel med UHS-1 højhastigheds-hukommelseskort

V.  Kompatibel med Eye-FI trådløse hukommelseskort

VI.  SILKYPIX Developer Studio 3.0 LE til PENTAX RICOH IMAGING RAW, gratis software til fremkaldelse af RAW-filer.

Pris og tilgængelighed

Ricoh GR lander i handlen i løbet af maj og kommer til at koste ca.kr. 5.899,- inkl. moms.

For mere information kontakt Malene Strange Jacobsen på: malene.jacobsen@focusnordic.dk

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Nordens største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores største agenturer inden for foto er Pentax og Panasonic, og på tilbehørssiden har vi Lowepro, SanDisk, Tamron, Velbon, Carl Zeiss, Metz, Jobo, Steiner, Kowa, Hähnel, Energizer, Gorillapod, Samyang, Lensbaby, B+W, Kenko, Nissin, LensPen, Ilford, Kodak og Novoflex. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk