2021-09-03 12:00Presse meddelelse

Polaroid introducerer sit hidtil mest kreative kamera: Polaroid Now+

Mød din nye ledsager til kreative eksperimenter – Polaroid Now+. Dette nye analoge instant-kamera kan du tilslutte til telefonen via Bluetooth® og dermed udvide dine kreative muligheder. Tilslut kameraet til Polaroid-appen og få adgang til nye spændende funktioner eller brug dem sammen med de fem eksperimentale objektivfiltre. Det er totalt analog, total kontrol og klar til nytænkning af mulighederne i analog instant-fotografi.

“Det er specielle tider for Polaroid, hvor vi løfter sløret for mærkets fremtid, og hvad det står for. Hovedformålet er at vende tilbage til at skabe og lave fantastiske produkter og fastholde dem som virksomhedens kerne. Jeg er superbegejstret over Now+ og kvaliteten af billederne samt de nye flotte farver. Og så følger der for første gang fysiske filtre med kameraet, fordi vores Community holder af dem, og de øger mulighederne for kreative eksperimenter – med eller uden appen,” siger Oskar Smolokowski, Polaroids CEO.

Polaroid Now+ har flere kreative redskaber end noget andet instant-kamera. Åbn appen, og skift mellem lysmaling, dobbelt eksponering, manuel tilstand m.m. Appen er også opgraderet med to nye funktioner – blændeprioritet og stativtilstand, der giver alle kreative personer mulighed for dybdeskarphed og lange eksponeringer.

Men kreativiteten stopper ikke her. Med Polaroid Now+ følger et sæt med fem filtre, der kan sættes på kameraobjektivet. Giv dine billeder renere farver og dybere kontrast, eller tilføj nye effekter med eksperimentale filtre såsom starburst, rød vignettering samt blå og gule filtre. Sættet med filtre leveres i et beskyttende etui.

Polaroid Now+ er et trin op fra det oprindelige point-and-shoot Polaroid Now, der kom på markedet i 2020. Det forbedrede design har kernefunktioner såsom autofokus, dynamisk flash og selvudløser samt en montering til et stativ, så du kan omsætte dine idéer til skarpe billeder. Den ultimative, kreative samarbejdspartner.

“Vi designede Now+, så folk kan udvikle deres kreativitet. Polaroid-appen er nydesignet fra bunden og kommer med nye funktioner og en effektiv brugerflade. Vi har indbygget kameraets lyssensor i objektivet for at øge effekten af filtrene, der leveres sammen med kameraet, og vi har opdateret designsproget, så det nu følger Now og Go. Den blågrå farve er mere rolig og moden samt skaber det hidtil mest elegante Polaroid-kamera,” siger Ignacio Germade, designchef.

En række kunstneriske fotoeksperimenter med internationale kreative personer er med til at fejre lanceringen for at understrege kameraets kreative overlegenhed.

Polaroid Now+ er Polaroids anden større lancering i år efter den internationale lancering af Polaroid Go og film i april. Now+ er mærkets hidtil mest kreative kameralancering indtil nu og er et markant udtryk for Polaroids mission om at give content creators rundt om i verden de mest inspirerende redskaber.

Polaroid Now+ fås i tre forskellige farver: sort, hvid og den nye blågrå.

Kameraet fås i slutningen af september, og den vejledende udsalgspris er: DKK 1.199,-

Flere oplysninger fås ved at kontakte rebecca.laanemets@focusnordic.se

Vigtigste specifikationer

• Nye kreative funktioner ved tilslutning til den opdaterede Polaroid-app