2021-04-21 09:05Presse meddelelse

Polaroid Go: Verdens mindste analoge instant-kamera

Polaroid Go er sit smarte og bærbare design skabt til at være med uanset, hvor din kreativitet fører dig.Vi er gået tilbage til Polaroids oprindelige DNA, der var at være et værktøj og medie for kreative til at drive kulturen fremad,” siger Polaroids direktør Oskar Smolokowski.

Polaroid Go er det mindste instant-kamera i verden og er kun 10,5 cm langt, 8,3 cm bredt og 6,1 cm højt. Kameraet er designet som en bærbar og kreativ ledsager og kommer med en miniatureversion af det klassiske, kvadratiske filmformat. Det nye kamera og den nye film udgør den største og mest spændende ændring i Polaroids størrelse i årtier.

Polaroid beskriver kameraets indvendige komponenter som en tredimensionel tetris, der benytter en gennemtænkt konstruktion til at opnå et enkelt og let ydre og den mindst mulige størrelse på det analoge instant-kamera.

Polaroid Go fås i klassisk hvid og læner sig op ad Polaroids ikoniske designarv, mens det på samme tid skaber et nyt format og en ny generation af instant-kameraer. Kameraet har til trods for sin kompakte størrelse alt, du kan ønske dig af et klassisk instant-kamera. Polaroid Go kommer med et nyudviklet selfie-spejl, selvudløser, batteri med lang levetid, dynamisk flash, dobbelt eksponering og rejsevenligt tilbehør. Kun fantasien sætter grænserne – ikke størrelsen.

Med lanceringen af kameraet Polaroid Go følger Go-film, der er en genopfindelse af Polaroids klassiske kvadratiske format til den mindste analoge film, som virksomheden nogensinde har produceret. Filmen måler 66,6 x 53,9 mm, og billedstørrelsen er 47 x 46 mm.

Pris og levering:

Det nye Polaroid Go kan leveres fra juni 2021 til en vejledende udsalgspris på 949,- kroner. En Polaroid Go Film Double Pack koster 149,- kroner.

Flere oplysninger fås ved at kontakte rebecca.laanemets@focusnordic.se

De vigtigste specifikationer

• Verdens mindste analoge instant-kamera
  • Klassisk kvadratisk format