2022-03-16 10:30Presse meddelelse

Nye interne forfremmelser i Focus Nordic skal drive fremtidig vækst

Focus Nordic er glad for at kunne annoncere følgende nye interne forfremmelser fra og med den 1. april:

• Stefan Karlberg er udnævnt som ny Chief Operating Officer for Focus Nordic ud over sin nuværende rolle som Chief Financial Officer. Som COO er han ansvarlig for den daglige drift i hovedkontoret i Göteborg, Sverige. Stefan har været hos Focus Nordic i ti år og har i denne tid været tæt involveret i alle strategiske og operationelle beslutninger.

For at støtte vores Finance-team vil vi rekruttere til en ny rolle som Controller og håber at have den nye person klar i løbet af 2. kvartal 2022.

• Tobias Lehtinen er udnævnt som Country Manager Sales for Sverige og vil være ansvarlig for det svenske salgsteam. Tobias kom til Focus Nordic for to år siden, og han har gjort et stærkt stykke arbejde med vores key accounts og implementeret mange nye ideer til organisationen. I denne nye rolle vil Tobias fortsætte med at udvikle den svenske forretning og få den til at vokse yderligere.

• Henrik Heise er udnævnt som Country Manager Sales for Danmark og vil stå i spidsen for det danske salgsteam. Henrik har været i Focus Nordic i syv år. Han har gennem en længere periode transformeret den måde, som Focus Nordic arbejder på med den professionelle video produktkanal, lokale ambassadører og sociale medier. I den nye rolle vil Henrik fortsætte med at udfordre status quo og finde nye veje fremad.

• Rune Reiersen er udnævnt som Country Manager Sales for Norge og vil stå i spidsen for det norske salgsteam. Rune startede sin karriere i Aronsen AS i 1995 og så tidligt potentialet i at fusionere med Focus Trading og Westheimer AS og var en af de første, der foreslog at stifte Focus Nordic i 2010. Han har spillet en vigtig rolle i udviklingen af Focus Nordic og vil fortsætte med at gøre det i denne nye rolle.

Focus Nordic har været i vækst de seneste år, og vi er nu til stede på 28 markeder i Skandinavien, Baltikum, Central- og Østeuropa. Vi har nøje overvejet, hvordan vi organiserer vores hovedkontor og lokale salgsteams. Med disse nye udnævnelser er vi klar til fremtidig vækst og en spændende fremtid, siger Mikael Westheimer, CEO og medejer af Focus Nordic.

Om Focus Nordic

Vi har været dedikeret til foto, video og optiske produkter siden 1950'erne. I dag brænder vi mere end nogensinde for at dele viden, inspiration og føre branchen fremad. Vores årlige omsætning er på 65 millioner EUR.

Focus Nordic er en af de førende distributører af foto, video og optik i Europa med mere end 60 varemærker som Tamron, Samyang, Panasonic, Zhiyun, Nanlite, Polaroid, Zeiss, Kodak, Focus Sport Optics og Focus I Love My Photos repræsenteret på 28 markeder i Skandinavien, Central- og Østeuropa. Virksomheden blev grundlagt i 2010 som en fusion mellem en svensk, en norsk og en dansk virksomhed og er privatejet. Focus Nordic har en årlig omsætning på over 65 millioner EUR og mere end 70 ansatte. Med et centraliseret hovedkontor i Sverige, der dækker logistik, produktstyring, marketing, økonomi og IT samt lokal markedsekspertise i de lokale salgsteam, dækker Focus Nordic alle deres markeder lokalt, men effektivt som ét marked.

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer

Mikael Westheimer