2021-08-04 10:00Presse meddelelse

Nomatic-tasker kan nu endelig fås i Europa

Det er med stolthed, at Focus Nordic kan annoncere, at vi er valgt som den nye europæiske distributør af tasker af mærket Gomatic, der i USA sælges under navnet Nomatic.

Nomatic/Gomatic blev grundlagt i 2014 i USA som et kickstarterprojekt. Virksomheden udviklede sig i løbet af nogle få år til en velkendt producent af et brand, der er kendt for sine tasker i topklassen, geniale funktioner og rene design. De har indtil videre leveret over 100.000 produkter til hele verden. Grundlæggernes vision var at skabe den mest funktionelle rygsæk og rejsetaske nogensinde. I dag har Gomatic et komplet udvalg af kameratasker, rejsetasker, tasker til hverdagsbrug, kufferter og tilbehør i den høje ende af prisskalaen samt en serie med kameratasker designet af den berømte YouTuber Peter McKinnon.

Gomatic-tasker er den ultimative taskeløsning til fotografer, content creators, bloggere samt dem, der er vilde med et taskesystem, der er gennemtænkt ned i den mindste detalje – uanset om det er til en dagstur, arbejdstur, weekendtur eller forlænget ferie.

Peter McKinnon X Gomatic

Peter McKinnon, den berømte videograf, fotograf og YouTuber, som har over 5,4 mio. følgere, var fra starten en trofast kunde i virksomheden. Han har en lidenskab for udstyr og er vild med ting, der fungerer godt, og som hjælper ham med at producere bedre indhold hver dag. Peter fik idéen om et samarbejde med Gomatic om at skabe “hans egen” perfekte kamerataske. Resultatet af samarbejdet er en fantastisk serie af kameratasker og det perfekte fotografi-økosystem: Peter McKinnon X Gomatic.

Tasker i høj kvalitet – funktionelle og smarte med et rent design

Gomatic fører et bredt udvalg af tasker og rygsække i et slidstærkt materiale med vandtæt belægning med smarte detaljer og funktionelle løsninger. Det fleksible design omfatter specialrum og indstillelige rum til sikker opbevaring af udstyr, laptop, tablet samt tøj og giver en optimeret intern og ekstern organisering. Gomatic-tasken er din perfekte ledsager under alle forhold med en enkel og men elegante adgang til alt dit udstyr, stærke sømme og lynlåse, ergonomiske stropper, der er bløde og skånsomme for dine skuldre, samt det rene og flotte design.

Et udvalg af Gomatics sortiment:

Gomatic Peter McKinnon Camera Pack – Travel

Gomatic Peter McKinnon Camera Pack på 35 l er den ultimative kamerarygsæk til alle eventyr og den bedste og mest slidstærke, vandtætte rygsæk, vi længe har set! Rygsækken, der er designet af Peter McKinnon, har specielle rum til både kameraudstyr og tøj til en tur på 3-5 dage. De aftagelige, sammenfoldelige ruminddelere, muligheden for at udvide rygsækken og de udvendige bærestropper gør det muligt at pakke rygsækken, som du ønsker det. Der er plads til laptop og tablet samt mange netlommer til mindre ting, som fx hukommelseskort, kabler, objektivdæksler osv. Peter McKinnons logo Pirate Life er indlejret i rygsækken.

Gomatic 40L Travel Bag V2

Det patenterede stropsystem giver dig mulighed for at skifte fra duffeltaske til rygsæk, når du har brug for større fleksibilitet. Rejsetasken på 40 l kommer med en særlig pose til snavsetøj, når du rejser. Rejsetasken er med sine rum til teknik, sko, tøj, lomme til vandflaske m.m. den perfekte rejsetaske til arbejdsture, en weekendtur eller en forlænget ferie.

Gomatic Navigator Sling 6L

Denne fantastiske ledsager har vandtætte, manipulationssikrede lynlåse, der beskytter og giver sikkerhed. Stabiliseringsstroppen giver dig ekstra støtte, når du er på farten. Der er lomme til vandflaske og kortholder på stroppen til rejsekortet, når du rejser med offentlige transportmidler.

Kirstine Lindholm, produktchef hos Focus Nordic: “Vi er meget glade for at kunne tilbyde Gomatic-mærket til Europa. Det er længe siden, jeg har set tasker af så høj kvalitet. De er designet med en bemærkelsesværdig sans for detaljen samt funktioner og er klar til at håndtere alle livets eventyr. I sandhed et organisatorisk paradis.”

Nøglefunktioner:

• Taske af høj kvalitet, slidstærk og vandtæt
  • Fleksibelt og praktisk system med optimeret intern og ekstern organisering
  • Hurtig adgang til udstyr, tøj og andre mindre ting
  • Komfortabel i brug med god støtte
  • Den perfekte ledsager til arbejdsture, en weekendtur eller en forlænget ferie
  • Stort udvalg af tilbehør

Gomatic-sortimentet kan købes i august 2021.

Kontakt Kirstine.lindholm@focusnordic.dk. for flere oplysninger

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer