2021-08-23 11:00Presse meddelelse

Mød den nye danske Ricoh GR-ambassadør Dennis Nederby

Focus Nordic og Ricoh Pentax er glade for at kunne meddele, at Dennis Nederby er udnævnt til den nye danske Ricoh GR-ambassadør. Ricoh GR er et af de mest ikoniske gadekameraer, der nogensinde er skabt. Med rødder i den analoge æra er kameraet mange gadefotografers klare førstevalg. Som Ricoh GR-ambassadør er opgaven for fotografen at repræsentere varemærket, dele sin portefølje og inspirere andre til at skabe, søge historier og eventyr.

Dennis Nederby er oprindeligt uddannet i butiksbranchen med speciale i foto, men har også arbejdet som fotoassistent og senest taget grundforløbet på fotografuddannelsen hos Medieskolerne Viborg. Han beskriver sig selv som en kreativ og innovativ gadefotograf, der er drevet af kærligheden til mennesker og den digitale billedverden.

- Jeg er utrolig overvældet og enormt spændt over at være blevet GR III-Ambassadør. Det kan kun blive spændende, og dette har altid været min drøm. Jeg glæder mig allermest til at komme ud og skyde med det meget anerkendte GR III. Og til et godt samarbejde med Focus Nordic, siger Dennis Nederby.

Om Focus Nordic

Focus Nordic er den førende leverandør af foto og video i Europa med over 60 varemærker og er repræsenteret på 15 markeder. Vi ønsker at være ledende i branchen og er dedikerede til at dele viden og inspiration med vores kunder. Vores mission er at give brugerne alt, hvad de behøver for at få den optimale oplevelse, uanset om det gælder foto, video eller optiske produkter. Vi stræber efter at være den bedst mulige samarbejdspartner for vores producenter og leverandører ved at give deres varemærker den højest mulige brandsynlighed og størst mulige markedsandel.

Om Ricoh

Ricoh Pentax, der blev grundlagt i 1919, er en af de mest velrenommerede og erfarne kameraproducenter i verden. Ricoh Pentax leverer systemkameraer og kompaktkameraer i verdensklassen på baggrund af en lang erfaring i kameraindustrien med at skabe innovative tekniske løsninger.

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer

Mikael Westheimer