2021-09-13 09:15Presse meddelelse

Focus Nordic vokser og bliver nu distributør af Think Tank

Focus Nordic kan med stolthed annoncere, at vi er blevet valgt som den nye distributør for Think Tank.

Think Tank er et anerkendt og etableret varemærke på det europæiske marked og designer samt producerer løsninger til at transportere kameraudstyr for professionelle. Deres produkter udspringer af et samarbejde mellem fotografer, videografer og content creators samt virksomhedens produktdesignere med ét fælles mål: At skabe de mest innovative og effektive løsninger, der dækker alle hjørner af foto- og videobranchen.

Think Tanks sortiment omfatter en bred vifte af kameratasker, rygsække, slingbags, rulletasker, duffeltasker og praktisk tilbehør, der gør din rejse meget nemmere. Think Tanks tasker er kendt for deres høje kvalitet og flotte design, så professionelle fotografer kan tage alt, hvad de behøver, med sig på rejsen på en smart måde. Taskerne giver nem adgang, et fantastisk overblik over indholdet og har gennemtænkte detaljer, justerbare indvendige rum og stærk ergonomi. De er lette og fremstillet af materialer i topkvalitet, der holder i meget lang tid. Taskerne med den høje kvalitet dækker alle behov fra små tasker, objektivetuier og rygsække til store rullekufferter uanset, hvor du er eller skal hen.

Think Tank beskriver sin mission således: “Vi går vildt meget op i detaljerne. Kvalitet ligger i detaljerne. Det gør os meget stolte at vide, at vores produkter kan klare alle situationer, der kan opstå under en fotoopgave.” Fornemmelsen for detalje og teknologi præger både Think Tanks og MindShift Gears produkter, og mange produkters unikke designløsninger er patentbeskyttede af samme årsag som deres mission: Produkter skal altid være en hjælp til fotografer, så de er klar til det specielle øjeblik.

Focus Nordic er i kraftig vækst. For et år siden dækkede virksomheden 11 markeder. I dag er Focus Nordic den førende distributør af foto-, video- og optisk udstyr i Europa og repræsenterer over 70 varemærker på 28 markeder. Med tilføjelsen af kvalitetsmærket Think Tank udvider vi vores allerede omfattende produktsortiment yderligere.

Think Tank er en amerikansk virksomhed, som blev grundlagt i 2005 af designerne Dough Murdoch og Mike Sturm samt de berømte fotografer Deanne Fitzmaurice og Kurt Rogers. “Think Tank”, der  defineres som en organisation til at bringer nye idéer på banen, er et perfekt udtryk for virksomhedens kultur og mission om at skabe innovative transportløsninger. Think Tank står bag en række innovationer siden 2005, som ikke er matchet af deres konkurrenter.

Think Tanks filosofi er enkel: Produkterne skal gøre det nemmere at tage billedet af det specielle øjeblik uden forstyrrelser.

Think Tanks produkter kan købes hos Focus Nordic fra den 13. september 2021.

Flere oplysninger fås ved at kontakte kirstine.lindholm@focusnordic.dk

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer