2021-03-03 09:36Presse meddelelse

Et nyt vandtæt stativ fra Sirui

Nu kan du få det bedste fra to verdener: et kompakt trebenet stativ til vandreture, der samtidigt er et fleksibelt stativ til alle dine makrobehov og fotos fra lav position.

Sirui ST-124 Waterproof Carbon Fibre Tripod er det nyeste trebenede stativ i Siruis udvalg af vandtætte stativer. Det er beskyttet mod vand og støv og har en nyudviklet låsemekanisme, der letter betjeningen, samt et vaterpas til præcis indstilling.

Den maksimale højde er 158 cm, men stativet fylder kun 48 cm i sammenfoldet tilstand, og så er det

nemt at lægge i din rygsæk og dermed perfekt til dine vandreture i weekenden.

Det trebenede stativ vejer kun 1,2 kg (uden hoved) og kan bære en vægt på op til hele 12 kilo. Rørene til benene er fremstillet af kulfibre i otte lag, der gør stativet lettere, øger stabiliteten og reducerer rystelser. Midtersøjlen er trekantet, hvilket giver øget stivhed og desuden muliggør en meget lav profil, når det trebenede stativ er foldet sammen. Ét af benene på stativet kan bruges som et etbenet stativ (monopod). Benene har tre låsestillinger og giver dermed mulighed for forskellige billedvinkler og udtrækning. Den mindste højde på 38 cm gør stativet ideelt til makrofotografi og andre fotos i lav højde. Stativet står med sine gummifødder og metalspidser stabilt på alle overflader.

Et kraftigt kuglehoved med lav profil og høj bæreevne

Sirius lancerer også deres nye kuglehoved ST-10 sammen med det nye stativ. Kuglehovedet ST-10 er designet og konstrueret efter de højeste standarder. Det har en ultralav profil, men kan alligevel bære en vægt på 30 kilo.

Basen og panoreringsdelen kan roteres 360 grader og gør det nemt at tage panoramabilleder. Hovedet kan indstilles præcist ved hjælp af vaterpasset. Kuglehovedet er kompatibel med Arca-Swiss og gør det muligt at bruge forskellige quick-release-plader, mens en sikkerhedslås forhindrer, at quick-release-pladen kan glide af ved et uheld. Alle drejeknapper kan kontrolleres præcist og giver en meget blød og effektiv låsning af de enkelte dele, og en drejeknap til friktionskontrol kan bruges til at fastlåse eller løsne kuglehovedet.

Hvis du bruger kuglehovedet sammen med stativet ST-124, får du en løsning, der kun vejer 1,57 kg, og som giver dig mulighed for at tage billeder med alt lige fra lette og kompakte objektiver til tunge og store teleobjektiver.

Pris og levering

Det ny trebenede stativ leveres i tre forskellige sæt:

SIRUI ST-124 CARBON FIBER TRIPOD                                                    DKK 2349;-

SIRUI ST-124+ST-10 KIT CARBON FIBER TRIPOD                                  DKK 2849;-

SIRUI ST-124+VA-5 CARBON TRIPOD VIDEO KIT                                  DKK 2799;-

SIRUI ST-10 BALLHEAD                                                                             DKK 949;-

Stativerne kan leveres i marts.

Flere oplysninger fås ved at kontakte lasse.ericson@focusnordic.se

De vigtigste specifikationer

• Fremstillet af kulfibre i otte lag
  • Perfekt til foto i lav højde og makrofotografi