2022-07-28 08:00Presse meddelelse

Et nyt objektiv lavet til fantastiske portrætter

Samyang_AF85mm_IISamyang_AF85mm_II

Det nye opdaterede Samyang AF 85mm F1.4 FE II er et kompakt portrætobjektiv med fantastisk ydeevne til Sony full-frame-kameraer. Objektivet har hurtig autofokus og vejrforsegling, som sammen med den lave vægt og korte længde gør det fremragende til fotografering i mange situationer.

Objektivet er det letteste blandt alle de objektiver som har en stor F/1,4-blændeåbning med 85 mm brændvidde, der er kompatible med Sony FE-fatningen.

Det nye AF 85mm har et imponerende optisk design, der består af 8 grupper med 11 elementer (4 HR-elementer og 1 ED-element). Kombineret med Sonys full-frame billedsensor leverer dette objektiv en fantastisk billedkvalitet i alle billedområder.

Blændeåbningen F/1,4 har 9 blændelameller, der skaber en glat, cremet og naturlig bokeh. Med denne glatte bokeh er det nemt at skabe billeder frem, der fremhæver dine motiver mod en fantastisk baggrund, uanset om du tager portrætter, nærbilleder eller produkter.

Det nye objektiv er udstyret med Samyang's Linear STM-motor (Stepping Motor), som både fotografer og optager video med en mere støjsvag og præcis styring af de større og tungere fokuserende linseelementer. Sammenlignet med det tidligere AF 85mm er det nye AF 85mm F1.4 FE II optimeret til ikke kun foto-, men også videooptagelser ved at minimere vibrationer og støj.

På siden af objektivet er der en brugerdefineret kontakt, som kan indstilles til manuel fokus eller give mulighed for justering af blænden ved at dreje fokus-ringen.

Under den brugerdefinerede kontakt er der en fokushold-knap. Hvis du trykker på denne knap på objektivet, forbliver objektivet låst til den pågældende fokuseringsafstand. Brugeren kan også tildele andre ønskede funktioner til fokushold-knappen via menu-indstillingen på kamerahuset.

Objektivet har en mikromønstret gummifokusring, som ligger godt i hånden og er nem at bruge med handsker på. Vejrforseglingen garanterer anvendelse selv under barske vejrforhold.

Pris og levering

Det nye objektiv vil blive leveret August 2022

Den anbefalede salgspris er kr 5.849,- inkl. moms

For yderligere oplysninger, kontakt venligst karsten.rath@focusnordic.com