2021-03-29 08:02Presse meddelelse

Et nyt design til Steiner Navigator.

Steiner Navigator har i lang tid været det foretrukne valg for professionelle sømænd. Deres kikkerter anvendes i dag af verdens største shippingvirksomheder og af adskillige søreddere.

På den nye kikkert finder du et bredt og forbedret greb, der gør det nemmere at styre kikkerten med én hånd, selv i barskt uvejr. Det giver en sikker navigation selv under vanskelige forhold. Udover det gode greb er der en ny, gummibelagt tekstur med den specielle egenskab, at det er vandafvisende, så kikkerten ikke glider samt nemt kan håndteres i kraftig regn.

En anden ny funktion er det forbedrede synsfelt. Det udvidede synsfelt gør det nemmere for brugere at navigere sikkert på vej ind i en havn eller andre lignende smalle steder – for eksempel når der sejles mellem snævre øgrupper.

Som den tidlige model tilbyder den nye Navigator-serie to modeller med det populære analoge integrerede kompas. Et kompas hjælper med at bestemme ens pejling hurtigt og sikrer god kommunikation på båden. Kompasset er væskedæmpet, absorberer stød på dækket og er også det mest præcise i sin klasse. En nye funktion på kompasset er placering af lysknappen. Denne justering giver brugeren mulighed for at hold kikkerten med en enkelt hånd og på samme tid aktivere kompas-lyset.

Steiner Navigator series består af følgende modeller:

Navigator 7x50

Med et 50mm objektivdiameter og 7x forstørrelse giver denne kikkert et roligt syn selv i barske vande og garanterer et lyst billede med fremragende kontrast og detaljeskarphed selv i mørket.

Anbefalet prissætning 4049 kroner

Navigator 7x50c

Ud over den fremragende billedkvalitet tilbyder denne kikkert en stort og væskedæmpet kompas, som kan oplyses, hvilket gør det nemmere at fastlægge kursen til søs.

Anbefalet prissætning: 4899 kroner

Navigator 7x30

Grundet sit kompakte design og en objektivdiameter på 30mm er denne kikkert en absolut letvægter og er den perfekt følgesvend på mere spontane ture. Disse egenskaber gør det til en kikkert, der også garanterer en utrolig oplevelse på land.

Anbefalet prissætning 3249 kroner

Navigator 7x30c

Nem at anvende og alsidig kikkert, der tilbyder kompakt størrelsefortræffelig billedkvalitet samt et integreret HD-stabiliseret kompas. Dette giver sikker færd til søs takket være pålidelig bestemmelse af kursen.

Anbefalet prissætning 4049 kroner

De nye kikkerter kan leveres i løbet af april.

For mere information, kontakt venligst hans.bergquist@focusnordic.se

Vigtigste specifikationer

• Nem at anvende med én hånd
  • Vandafvisende konstruktion